וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נדחתה בקשת נוברטיס להגנה על תרופה

פאדי מועלם

1.4.2013 / 12:19

בית המשפט דחה את בקשת ההגנה על תרופה ה-Glivec לטיפול בסרטן. הפסיקה של בית המשפט מהווה מכה קשה עבור יצרניות של תרופות מקוריות שמעוניינות לשווק את מוצריהן בהודו

בית המשפט העיליון בהודו דחה את בקשת חברת נוברטיס השוויצרית לזכות בהגנה על תרופה ה-Glivec לטיפול בסרטן, ובכך תתאפשר מכירת גירסה גנרית של התרופה בהודו במחירים נמוכים יותר.

ההחלטה של בית המשפט מהווה מכה קשה עבור יצרניות תרופות מקור שבחנו אפשרות כניסה לשוק ההודי על מנת להגדיל את המכירות שלהן. פסיקת בית המשפט תהווה תקדים עבור מספר סוגיות בתחום הקניין הרוחני שנידונות כיום בהודו, במדינה שבה רוב אוכלוסיית המדינה, שמונה כ-1.2 מיליארד בני אדם, לא יכולים להרשות לעצמם לקנות תרופות מקוריות.

בשנה שעבר איבדו החברות פייזר ו-Roche את ההגנה על תרופות שלהן בהוראה של בית המשפט ההודי, והפסיקה של היום תקשה עליהם לזכות מחדש בהגנות על התרופות. נוברטיס אמרה בעבר שאם היא רוצה להמישך לחדור לשוק ההודי היא צריכה לקבל הגנה משפטית מלאה על התרופות שלה.

"מעתה ואילך חברות התרופות הבינלאומית יבקשו לקבל אישור על הפטנט שלהם בהודו לפני שישיקו אותו במדינה", כך אמר עורך הדין אמיט הריאני, מנהל בכיר בפירמת עורכי הדין ההודית Hariani & Co. נוברטיס נמצאת מאז שנת 2006 בהליכים משפטיים בהודו על מנת לקבל הגנה משפטית על גירסה מתוקנת של תרופה ה-Glivec.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully