וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה במגמה מעורבת: מניית אבנר ירדה בכ-3%

3.4.2013 / 16:32

גדעון תדמור: יותר אופטימי בנוגע לנפט ב"לוויתן". החוזים יציבים. ירידות חדות במניות בריינסוויי, אינסוליין ומודיעין

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ד') במגמה מעורבת על רקע האופטימיות בשווקים הגלובליים, כאשר אמש ננעל בוול סטריט מדד ה-S&P 500 בשיא כל הזמנים - 1,570 נקודות. באירופה נרשמו ירידות קלות. בינתיים, הרשת עוד ממשיכה לסעור מהקבלתו של שר האוצר לפיד את "מעמד הביניים" ל"גברת כהן מחדרה" המרוויחה עם בעלה 20 אלף שקל בחודש. כמו כן, מניות "תמר" ריכזו עניין רב לאור תחילת הזרמת הגז מהמאגר למדינת ישראל.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

בישראל, נמשכים הדיווחים לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2013. הרשת עוד ממשיכה לסעור מדבריו של שר האוצר יאיר לפיד, שבפוסט בפייסבוק הישווה את "גברת כהן מחדרה" ובעלה, המרוויחים יחד "קצת יותר מ-20 אלף שקל" למעמד הביניים הישראלי. (התגובות ללפיד - כאן)

בתוך כך ועל רקע תחילת הזרמת הגז מ"תמר", הגיש אתמול נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר את דוח הבנק למנהיגי המדינה. פישר טען כי אסור להכניס את הכסף מתקבולי הגז לישראל, כדי למנוע ייסוף חד של השקל. "עוד הכסף נמצא בתוך המשק זה גורם לייסוף השקל ומשפיע על היכולת של התעשייה המסורתית לייצא. זה נקרא 'המחלה ההולנדית' ועלינו למנוע את זה ע"י כך שלא ניתן לכסף הזה להיכנס בקצב מהיר מדי למשק", אמר פישר. גם אסור לנו להשתמש בכל הכסף ממתנת הטבע הזו בדור הנוכחי אלא לשמור גם לדורות הבאים".

"מקרה קפריסין" יחזור על עצמו?

ובאירופה, תקווה כי המשבר בקפריסין מתקרב לקיצו. בראיון ל"פיננשל טיימס", אמנם נטה נגיד הבנק המרכזי בקפריסין להאשים את המערכת הפיננסית בתלאותיה הכלכליות של המדינה, אולם הבהיר כי בכל זאת הבנק המרכזי יסיר את הגבלות ההון על הבנקים במדינה באופן הדרגתי.

"אני לא יכול לומר כרגע אם נשאיר את הגבלות ההון למשך 7 או 14 יום", הבהיר פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק הקפריסאי, "אולם עלינו להסיר אותן באופן הדרגתי. האם תהיה ריצה אל הבנקים כשנסיר את ההגבלות? אני סבור שלא. אנשים יבינו שהפקדונות שלהם בטוחים, וזה לא יקרה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גדעון תדמור: יותר אופטימי בנוגע לנפט ב"לוויתן"

שותפויות "תמר" ריכזו גם היום עניין רב, לאור תחילת הזרמתו של גז טבעי מהמאגר - אשר מביאה לסיום בצורת הגז שממנה סבל המשק מזה כשנתיים. הגז הטבעי מ"תמר" יחסוך לכלכלת מדינת ישראל כ-13 מיליארד שקלים לשנה בעלויות אנרגיה לאורך חיי המאגר (כ-30 שנים). אך למרות תחילת ההזרמה, גורמים בשוק האנרגיה מעריכים כי תעריפי החשמל לא צפויים לרדת בשנתיים הקרובות לפחות. נציין את השותפות הישראליות במאגר:

דלק קידוחים (1531-1.73%), אבנר (262.00 -2.93%) וישראמקו (65.1 -1.36%). בהמשך לכך, הבהיר יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור, בראיון מיוחד ל"גלובס", כי הוא אופטימי יותר באשר לאפשרות למצוא נפט ב"לוויתן" - זה "החלום הבא שלנו".

פיבי (7572 -0.56%), החברה האם של הבנק הבינלאומי (5190.00 -2.35%) שבשליטת צדיק בינו, החליטה היום (ד') להפיץ למוסדיים מניות של הבנק בהיקף של 250-270 מיליון שקל. כעת מרכזת מניית הבינלאומי את המחזור הגבוה בשוק - מעל 41 מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח של חבס (96.9 +0.31%) מבקשים לבדוק מקרוב את הנכס המרכזי של החברה הקורסת. ל"גלובס" נודע כי אמש יצאה להולנד משלחת הכוללת נציגים של נאמני האג"ח (הרמטיק ורזניק פז נבו) מלווים בנציג החברה, ככל הידוע המנכ"ל רונן עקביה, וכן ביועץ כלכלי מתחום הנדל"ן.

טבע (14410.00 +0.42%) ריכזה עניין לאור דבריו של מנכ"ל חברת לונזה השוויצרית ריצ'רד רדינגר, שאמר כי החברה שלו שוקלת את המשך שיתוף הפעולה עם טבע להמשך פיתוח תרופות ביולוגיות גנריות, לאור חוסר בהירות בנוגע למסגרת הרגולטורית להמשך פיתוח התרופות, ולאור השיטות שנוקטות יצרניות תרופות המקור להגנה על התרופות שלהן.

מלאנוקס (20530 +0.64%) במוקד לאחר שהחברה הודיעה כי תפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון ב-24 באפריל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully