וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט; דלק US צוללת 5.6%

3.4.2013 / 22:37

אמש הגיע ה-S&P 500 לשיא כל הזמנים - 1,570 נקודות. דיווח: אפל תכריז על מכשירי איפון חדשים. התפרסם סקר ה-ADP שעלה פחות מהצפי; דריכות לקראת דוח התעסוקה ביום שישי

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בירידות לאחר מגמה יציבה בפתיחה, לאחר שאמש ננעל בוול סטריט מדד ה-S&P 500 בשיא כל הזמנים - 1,570 נקודות, זאת בעוד המצב הקפריסין נרגע והמשקיעים ממתינים להחלטות הוועידה המוניטארית ביפן. בארה"ב, התפרסם סקר ה-ADP כ"מתאבן" לדוח התעסוקה שיפורסם ביום ו' הקרוב.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

אם יש ימים מטעים בשווקים, אז היום הזה הוא כזה", סבור דן גרינהאוס, אסטרטג ב-BTIG. "נכון של-S&P 500 ולדאו ג'ונס היו ימים טובים, אבל הכותרות בשווקים מטעות ואין מידע מוחלט לחיוב או לשלילה".

זאת, בעוד ממשיכים האיתותים הסותרים מכיוון הפדרל ריזרב באשר להמשכיות תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק, במסגרתה הוא רוכש אג"ח מגובות-משכנתאות בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. הפעם היה זה דניס לוקהארט, ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, שרמז כי הבנק עשוי להקטין את היקף הרכישת כתלות בהמשך סימני הצמיחה המעודדים.

גם קפריסין ממשיכה למשוך תשומת לב. הטרויקה (האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי האירופאי) העניקה למדינה ארכה עד לשנת 2018 כדי לעמוד ביעדי התקציב.

בראיון ל"פיננשל טיימס", אמנם נטה נגיד הבנק המרכזי בקפריסין להאשים את המערכת הפיננסית בתלאותיה הכלכליות של המדינה, אולם הבהיר כי בכל זאת הבנק המרכזי יסיר את הגבלות ההון על הבנקים במדינה באופן הדרגתי. "אני לא יכול לומר כרגע אם נשאיר את הגבלות ההון למשך 7 או 14 יום", הבהיר פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק הקפריסאי, "אולם עלינו להסיר אותן באופן הדרגתי. האם תהיה ריצה אל הבנקים כשנסיר את ההגבלות? אני סבור שלא. אנשים יבינו שהפקדונות שלהם בטוחים, וזה לא יקרה".

ביפן, כאמור, עולה הניקיי בכמעט 2% לקראת כינוס הוועידה המוניטארית של הבנק המרכזי ביפן, בהובלתו של נגיד הבנק הנכנס הרוהיקו קורודה (Haruhiko Kuroda). קורודה, נזכיר, ציין אתמול כי נדרשת "פעולה נועזת" בכדי לענות על ציפיות המשקיעים, ברומזו על כך שייתכן והבנק היפני יכריז על רכישות אג"ח מיידיות בסיום כינוס הוועידה, מחר.

אכזבה מסקר ה-ADP

ב-14:15 (שעוננו) התפרסם סקר ה-ADP, הסוקר את היקף המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מארס. סקר ה-ADP לחודש מארס הצביע על עלייה של כ-158 אלף מועסקים בסקטור הפרטי לעומת צפי לגידול של כ-194 אלף משרות, ולעומת 198 אלף משרות חדשות בחודש פברואר.

"הנתונים שפורסמו היום הבהילו את המשקיעים", טוען צ'אד מורגנלדר, מנהל השקעות בחברת Stifel Nicolaus & Co. "אנשים מתמקדים בדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי וסקר ה-ADP שפורסם היום גרם למשקיעים להיות עצבניים יותר".

סקר ה-ADP מהווה "מתאבן" חשוב לקראת דוח התעסוקה לחודש מארס, אשר יפורסם ביום ו' הקרוב - אשר צפוי להצביע על 197 אלף משרות חדשות, בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על רמה של 7.7%.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני, שרשם במארס ירידה ל-54.4 נקודות לעומת צפי ל-55.9 נקודות ולעומת אומדן של 56 נקודות בקריאה קודמת

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מונסנטו דיווחה

חדשות טובות לטבע (39.74 +0.48%) חברת Actavis קיבלה צו מניעה זמני ולא תוכל להתחיל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה Pulmicort. טבע משווקת גרסה גנרית לתרופה כבר מספר שנים בהתאם להסכם עם אסטרה זנקה. להערכת מריל לינץ', מכירות התרופה מניבות לטבע הכנסות של 500 מיליון דולר בשנה.

דלק US (35.21-6.60%) ואלון USA (16.38 -6.98%) רושמות ירידות חדות, זאת בשל תקנה חדשה שמתכננות ככל הנראה להוציא הרשויות בארה"ב, לפיה חברות האנרגיה ידרשו להפחית את הגופרית בדלקים שהן מפיקות. לפי הערכות תקנה זו עשויה להגדיל את הוצאות החברות במאות מיליוני דולרים.

חברת מונסנטו (104.27 +0.62%) דיווחה היום על רווח של 2.74 דולר למניה ברבעון השני שלה והעלתה את תחזית הרווח לשנה כולה ל-4.4-4.5 דולר למניה.

אפל (432.61 +0.66%) ריכזה עניין השבוע לאחר שהמניה שלה רשמה ירידה של 17% במהלך הרבעון של השנה בעקבות חששות בקרב המשקיעים כי הביקוש למוצרים של החברה הולך ויורד. עם זאת, היממה האחרונה דווח כי החברה מתכוונת להכריז על מכשירי אייפון חדשים עוד ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully