וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק היפני רוכש אג"ח - הירידות בניקיי נמחקו

הלל קורן

4.4.2013 / 10:41

על רקע המתיחות בצפון קוריאה התנהל המסחר בבורסה היפנית במגמה שלילית מובהקת. הודעה דרמטית של הבנק המרכזי היפני מחקה את הירידות והניקיי עלה ב-2.2%

מגמה מעורבת הבוקר (ה') בבורסות אסיה ברקע ההחלטה הדרמטית של הבנק המרכזי היפני להרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו. נציין כי מוקדם יותר התנהל המסחר באסיה במגמה שלילית מובהקת ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר המדדים המרכזיים סיכמו את יום המסחר הגרוע ביותר מזה כ-5 שבועות. ברקע לירידות השערים עמדו נתוני המאקרו, במרכזם סקר ה-ADP שעלה פחות מהצפי בשוק וכן רוחות המלחמה המנשבות בצפון קוריאה.

נתוני בורסות אסיה 4.4.2013. גלובס
נתוני בורסות אסיה 4.4.2013/גלובס

הניקיי היפני מחק את המגמה השלילית שאפיינה את המסחר מוקדם יותר היום וסיים את יום המסחר בזינוק של 2.2% לאחר שהבנק המרכזי סיפק את השווקים כשהחליט להרחיב את תוכנית רכישת הנכסים שלו במסגרת החלטת הריבית שפורסמה היום. נציין כי זוהי החלטת הריבית הראשונה של נגיד הבנק החדש, אשר הצהיר כי הוא מחויב ליעד אינפלציה של 2%.

הבנק המרכזי היפני ציין כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים.

בתגובה, צונח הין היפני מול הדולר, לאחר שמוקדם יותר היום התחזק המטבע המקומי ולחץ מטה את מניות היצוא העיקריות במדינה.

מדד הקוספי הדרום קוריאני רושם אף הוא ירידות שערים ניכרות ברקע איומי צפון קוריאה על אשרור תוכנית לתקיפה גרעינית בארה"ב, עובדה הממשיכה להעלות את רף החששות מפני התלקחות מלחמה באסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully