וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 חברות אנרגיה במכרז לקידוחים בלבנון

עמירם ברקת

7.4.2013 / 9:15

כל החברות שניגשו למכרז, בתוכן שברון, אקסון מובייל ורויאל דאץ', מחרימות את ישראל. על פי ההערכות ללבנון פוטנציאל דומה לשל ישראל

53 חברות אנרגיה, מהגדולות בעולם ומ-25 מדינות, ניגשו לשלב המיון המוקדם למכרזי הרשיונות לחיפושי נפט וגז במימי לבנון. בין השמות הבולטים: שברון ואקסון מוביל האמריקאיות, סטאטאויל הנורווגית, של רויאל דאץ' הבריטית-הולנדית, רוסנפט הרוסית, אני האיטלקית וטוטאל הצרפתית.

כל החברות שניגשו למכרזים בלבנון מחרימות את ישראל. רויאל דאץ', המחזיקה 23% מהבעלות על וודסייד האוסטרלית, אף שוקלת למכור את החזקותיה בחברה זו לאור כוונתה של וודסייד לרכוש 30% מהזכויות במאגר הגז הישראלי "לווייתן". טוטאל ואני רכשו לאחרונה רשיונות קידוחים במימי קפריסין.

האזור הכלכלי הבלעדי של לבנון משתרע על שטח של כ-23 אלף קמ"ר, כשטח האזור הכלכלי של ישראל. מדובר בסבב מכירת הרשיונות הראשון שנערך במימי לבנון אי-פעם. הסבב מעורר עניין רב בגלל התגליות הישראליות "תמר" ו"לווייתן".

גורמים הפועלים בתחום חיפושי הגז והנפט בישראל מעריכים כי ללבנון פוטנציאל תגליות דומה לזה של ישראל. בין ישראל ללבנון יש מחלוקת על תוואי הגבול המשותף לאזורים הכלכליים של שתי המדינות, אך הפער בין עמדות הצדדים אינו משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully