וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנווט עם ווייז בקליפורניה? לא בזמן נהיגה

תושב קליפורניה שנקנס לאחר שניווט בעזרת מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו ערער על הקנס וטען כי החוק אינו אוסר על ניווט. בית המשפט פסק אחרת: "כמו מסרונים"

ניווט בעזרת הסלולרי על ידי שימוש באפליקציות כמו WAZE בזמן נהיגה מסוכן? בית המשפט בקליפורניה סבור שכן. על פי פסיקת בית המשפט ניווט כזה שקול להעברת מסרונים בעת הנהיגה ולכן הוא אסור. "הסחת הדעת תהייה נוכחת בין עם מכשיר הסלולר משומש כטלפון, כמכשיר ג'י. פי. אס, כמכשיר דואר אלקטרוני או כשעון", נכתב בפסיקה.

הפסיקה ניתנה בערעורו של אזרח המדינה סטיבן ספריגס על דוח שקיבל בעוון שימוש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה. ספריגס טען בבית המשפט כי החוק מתייחס רק למקרים בהם נעשה שימוש בטלפון הסלולרי לצורך דיבור.

עם זאת, בית המשפט התיר להמשיך לעשות שימוש באפליקציות הניווט בתנאי שהמכשיר יאפשר לעשות זאת ללא שימוש בידיים, כלומר על ידי שימוש קולי. לעומת זאת, המועצה הלאומית לביטחון בקליפורניה טוענת כי אף שימוש זה צריך להיאסר בחוק. "אין כל עדות או מחקר שמצביע על כך שטכנולוגיות מבוססות קול מבטלים או אפילו מקטינים את הסחת הדעת של הנהג מפעילותו", טענו במועצה.

יעילות החוקים נגד שימוש בטלפונים סלולריים בזמן נהיגה מוטלת בספק ונמצאת במוקד דיון ציבורי. מחקרים אחדים טוענים כי היעילות של חוקים אלה מוגבלת וקצרת טווח וכי רמת התאונות חוזרת תוך חודשים מספר לרמתה בטרם חוקק החוק. עם זאת מחקרים עדכניים יותר טוענים לירידה של כ-8% בכמות התאונות במדינות בהן חל איסור על שימוש בסלולר בזמן הנהיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully