וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחם יוזל ב-4.17%: "נבחן הליך קביעת המחיר"

בימים הקרובים יסתיים הליך עדכון המחירים ויפורסמו המחירים הסופיים של הלחם המפוקח. שר הכלכלה בנט הסביר המהלך: "לעודד את המאפיות להיות רווחיות ויעילות"

שר הכלכלה, נפתלי בנט, חתם היום (שלישי) על צו הקובע את הפחתת מחירי הלחם שבפיקוח, בשיעור של 4.17%. מדובר בתחילתו של הליך עדכון המתבצע בהתאם לשינויים במחירי התשומות. לאחר עדכון המחירים יעלה לחם אחיד כהה או לבן 5.07 שקלים במקום 5.29 שקלים עד כה. מחיר חלה או מאפה שמרים ירד מ-5.77 שקלים ל-5.53 שקלים. מחיר לחם אחיד פרוס כהה ירד מ-7.93 שקלים ל-7.6 שקלים, ומחיר לחם לבן פרוס ירד מ-7.05 שקלים ל-6.76 שקלים. מדובר בהורדה הראשונה במחיר הלחם מאז שנת 2009.

במקביל, פרסם בנט סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, והבהיר כי אין מדובר "בצעד של גבורה" כי אם בתגובה לירידה בתשומות בלבד. "בכל זאת זה נחמד מאוד לחתום על צו להורדת מחירים של מוצר כל-כך יסודי ב-4%", כתב בנט, "כי מחירי מוצרי היסוד משפיעים על השכבות החלשות הרבה יותר מעל העשירונים העליונים. לאדם עשיר אין זה משנה אם מחיר הלחם יורד, עבור אדם עני זה כן. גם אותם שקלים בודדים עשויים לעזור"

בנוסף, הבהיר בנט כי בכוונתו לבחון מחדש את שיטת קביעת המחיר כך שהיא תעודד את המאפיות להיות רווחיות ויעילות. "במהלך השיחה עם אנשי הפיקוח אצלי במשרד למדתי שאחד השיקולים בקביעת המחיר הוא מידת הרווחיות של המאפיות", הסביר בנט. "כלומר אם המאפיות מרווחיות יותר מדי על הלחם האחיד, סימן שהן מגזימות במחיר, ולכן צריך להוריד את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully