וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות תבדוק תלונות על אורגיות במשרד התחבורה

חן מענית

10.4.2013 / 11:57

שערורייה במש' התחבורה: תלונה נגד בכירה במשרד התחבורה ש"סירסרה" למנכ"ל בפועל עובדות זוטרות לאורגיות, מסאג' אירוטי ומשחקי קופסא בבייבי דול

תביעות שהוגשו לנציבות שירות המדינה בחודש שעבר חושפות שורה של כשלים בצמרת המשרד, נוכח יחסי מין שהתנהלו לכאורה בין בכירים במשרד לעובדות זוטרות יותר. במרכז הפרשה ניצבים איריס ברקת והממונה שלה אלכס לנגר, שכיהן כסמנכ"ל מינהל היבשה במשרד התחבורה, כמשנה למנכ"ל המשרד ולימים אף כמנכ"ל המשרד בפועל. השניים הודחו מתפקידם בעקבות התביעות.

בין לנגר וברקת "התקיימו יחסים אישיים קרובים הכוללים יחסי מין, החורגים באופן בוטה ואסור מיחסים בין מנהל לעובדת הכפופה לו", נכתב בכתב התביעה. "הקשר האמור עם לנגר היטיב עם הנאשמת ביתר שאת עת ניגשה בחודש פברואר 2009 למכרז על תפקידה הנוכחי", וזאת בשל המלצה ושכנוע של לנגר עצמו ומבלי לספר לאיש על היחסים בין השניים. לנגר כיהנה כממונה על פרויקטים במינהל היבשה במשרד התחבורה.

האורגיה עם א'

בתביעה מפורט הסיפור של א', עובדת המשרד מ-2009 שהייתה כפופה ללנגר ולאחר מכן הועברה מלשכתו אך עדיין הייתה כפופה לו באופן עקיף. לפי התביעה, "תקופת מה לאחר העברתה של א' מלשכתו של הנאשמת (איריס ברקת - ח.ע.) החלה ברקת להעביר ל-א' מסרים כדוגמת: 'אלכס אמר שהיום את נראית סוף הדרך ושהתלבשת יפה', ו-'אלכס חלם עליך חלום' וביקשה ממנה באופן חוזר ונשנה לבוא למפגש עמה ועם לנגר על מנת שתוכל להיווכח בעצמה עד כמה לנגר מעריך ואוהב אותה. בסופו של יום, א' נתנה את הסכמתה והשלושה נפגשו בפארק הירקון בת"א.

"בסמוך לאחר מפגש זה, החלה הנאשמת להפעיל מכבש לחצים ומניפולציות על א' לקיים מפגש משולש נוסף. בין היתר ציינה באוזניה, כי הגעתה למפגש תוכיח 'להם' שהיא בסדר ותחזיר את האמון 'שלהם' בה. לאחר מספר ניסיונות התחמקות שכשלו אספו הנאשמת ולנגר את א' מאזור ירושלים ונסעו לנמל תל-אביב, שם אכלו ארוחת בוקר על חשבונו של לנגר.

"א' סברה שהבילוי המשותף הגיע לקיצו או אז הציעה הנאשמת לשבת על חוף הים. כשהגיעו לחוף הצוק בהרצליה הוציאה הנאשמת מהרכב בקבוק יין והנחתה את א' למצוא 'סידור' להמשך היום לילדיה. הנאשמת מזגה יין לשלושתם והתעניינה אם היין משפיע על א'. בהמשך לכך, הסיע אותם לנגר למלון דירות בעיר הרצליה, שם ציינה א' באוזני הנאשמת כי היא לחוצה וזו הרגיעה אותה שאל לה לדאוג שכן לא יקרה שום דבר בו לא תחפוץ.

"הנאשמת ולנגר הובילו את א' לחדר במלון הדירות, שם קיימו השלושה מגעים מיניים כאשר היתה זו הנאשמת אשר יזמה אותם אל מול א' והזמינה את לנגר אשר צפה מהצד להצטרף. בדרך חזרה לירושלים, בעוד א' אכולת רגשי אשמה ומבוכה הנחתה אותה הנאשמת להתנהג כרגיל, 'לנתק את הרגש מהמחשבות' ולהודיע בבית שהייתה ביום חופש של סידורים עם אחותה. למחרת האירוע התקשרה הנאשמת ל-א' וציינה באוזניה שלנגר מסר ש'היה מדהים' וביקשה ממנה לא לספר לאיש על שהתרחש.

"במהלך חודש יולי 2010 או בסמוך לכך, לאחר פניות חוזרות ונשנות של הנאשמת ל-א' בשמה ובשמו של לנגר, כמו גם ניסיונות התחמקות רבים מצידה של א', נאותה היא בלב כבד להיפגש פעם נוספת עם השניים. במקרה עסקינן, אספו לנגר והנאשמת את א' שעזבה את המשרד באמצע יום העבודה. במהלך הנסיעה שלפה הנאשמת בקבוק יין ומזגה לשלושתם, תוך שהיא מוודאה כי א' אכן שותה מהיין. כשנכנסו לחדר, הנאשמת החליפה לבגד גוף וגרבי רשת שחורים, עודדה את לנגר להתפשט ואז פנתה להפשיט את א'. הנאשמת החלה בקיום מגעים מיניים עם א' ולנגר צפה בנעשה מהצד. בשלב כלשהו, הזמינה הנאשמת את לנגר להצטרף אליהן וזה קיים יחסי מין עם השתיים. במקרה זה הנאשמת הנחתה את א' לדווח כי יצאה לפגישה בת"א, למרות שבפועל לא הגיעה היא לפגישה זו".

"בייבי דול" ומסאז' אירוטי במשחק "ג'נגה"

אישום שלישי נגד ברקת נוגעת לעובדת נוספת במשרד - ב' - שגם עימה הקיימו לכאורה יחסים מיניים. לפי התביעה, "בשנת 2007 או בסמוך לכך, הזמינה ב' את הנאשמת, את לנגר ואת עובד המשרד שי מלכה לביתה בשעות הערב. זאת, בהמשך למפגשים חברתיים קודמים בהם לקחו חלק מחוץ למשרד ובביתה של ב'.

"במהלך המפגש שיחקו הארבעה במשחק קופסא המכונה ג'נגה. הנאשמת קבעה כי המפסיד יצטרך למלא הוראה כלשהי שתינתן לו ע"י יתר השחקנים, וכאשר היא הפסידה לנגר הורה לה ללבוש את הבגד התחתון ('בייבי דול') אשר קיבלה במהלך המפגש לרגל יום הולדתה. הנאשמת פעלה על פי בקשתו והציגה עצמה לבושה בבגד בפני הנוכחים.

"בהמשך לכך, כאשר ב' הפסידה במשחק הודיעה היא כי אינה מוכנה לעשות דבר. הנאשמת הציעה כי לנגר יעסה את גבה וב' התנגדה לכך בתוקף. או אז הציעה הנאשמת כי היא זו שתעסה את גבה ולכך הסכימה ב, שכן לא ראתה פסול בקבלת עיסוי מחברתה מעל לבגדיה.

"הנאשמת הורתה לב' לשכב על בטנה כשפניה כלפי השטיח והנאשמת התיישבה על ישבנה של ב' והחלה לעסות את גבה תוך שהיא פותחת את החזיה שלבשה. במועד זה חשה ב' זוג ידיים נוספות על גבה, ידיו של לנגר. בתגובה, ב' קפאה על מקומה, כיווצה את כל גופה וסגרה את ידיה כדי למנוע מהשניים להגיע לאזור החזה שלה. בשלב זה ב' לא קמה הן משום שהנאשמת ישבה עליה והן משום שחששה שגופה ייחשף בפני כל לכשתתרומם.

"האירוע בא לקיצו כש-ב' אמרה 'די מספיק' ואז הנאשמת התרוממה מישבנה וב' הסתלקה לחדר אחר. בעקבות אירוע זה ניתקה ב' את קשריה החברתיים עם הנאשמת ולנגר".

ה"חגיגה" על רכב המשרד

אישום נוסף נגד ברקת נוגע לשימוש פסול שעשתה לכאורה ברכב המשרד: "החל מחודש מאי 2006 בו קיבלה הנאשמת את רישיון הנהיגה הממשלתי שלה, ובין היתר, במועדים המפורטים בנספח א' לתובענה, נהגה היא להשתמש ברכבי משרד התחבורה וברכבו הצמוד של לצרכיה הפרטיים ובמועדים בהם לפי דוחות הנוכחות שלה כלל לא עבדה. כמו כן, לאורך תקופת לימודיה לתואר במשפטים נהגה העובדת להשתמש ברכבו הצמוד של לנגר לצורך נסיעותיה למכללת שערי משפט שבהוד השרון".

לפי אישום נוסף המפורט בתביעה, ברקת "נהגה הנאשמת לדווח דיווחים כוזבים על נוכחות במקום העבודה כאשר בפועל שהתה היא מחוצה לו". אישום שישי נוגע לעשיית שימור לכאורה ע"י ברקת בתואר עו"ד שלה במסגרת עבודתה הפרטית, אף שנאבר עליה לעשות זאת.

"הנאשמת עשתה שימוש בתואר עורך דין במסגרת עבודתה הפרטית כאשר חתמה בתואר זה על גבי מסמכים ותצהירים שונים. כמו כן, ייצגה היא לקוחות של העסק המשפחתי אל מול רשויות מדינה כדוגמת משרד המשפטים ורשות החברות. כל זאת, בניגוד להגבלות שהוטלו עליה", נכתב בתביעה.

בתביעה מפורטים אישומים נוספים נגד ברקת, כמו למשל בקשת מטלות אישיות מיועצים חיצוניים ששכרה במסגרת עבודתה במשרד התחבורה, מטלות כגון רכישת פלאפון עבורה, תיקון נעליה אצל סנדלר ואפילו רכישת הלבשה תחתונה עבורה. היא גם מואשמת בכך שניסתה לשבש הליכי חקירה ולומר ל-א' כיצד לנהוג בחקירת המשטרה בעניינו של לנגר ולוודא שלא סיפרה לאיש על הנעשה ביניהם.

עו"ד רחל תורן, המייצגת את לנגר: "עניינו של לנגר הסתיים זה מכבר בהסדר טיעון מקל שפרטיו התפרסמו ואין לו עניין להמשיך ולהיות מעורב בהליכים נשוא הכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully