וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יפתחו המיסוי - נשקול המשך פעילותנו בארץ"

עמירם ברקת

11.4.2013 / 11:36

צ'רלס דיווידסון במפגש עיתונאים בישראל בעקבות דבריו של שר האוצר יאיר לפיד: "העלו את המס לאחר שכבר השקענו וזה דבר מאוד חריג בתעשייה שלנו"

היינו רוצים שוועדת צמח תתיר לנו לייצא כמויות גדולות יותר של גז, אבל אנחנו תומכים במסקנות שהתקבלנו", כך אמר היום (ה') מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דיווידסון במפגש עיתונאים.

בהתייחסו לפגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר דיווידסון כי "הייתה הסכמה שצריכה להיות החלטה בנושא הייצוא בזמן הקרוב על-ידי ממשלת ישראל". לדבריו, "אני לא יודע מה לוח הזמנים לקבלת החלטה בנושא אבל עודדתי את ראש הממשלה לנוע מוקדם ככל האפשר".

דיווידסון הוסיף כי אם יצומצמו כמויות הגז לייצוא "נגיע מהר מאד לקו הקריטי של סף הכדאיות הכלכלית של ייצוא גז. הגז שנמצא כאן מאוד יבש ואין בו הרבה מרכיבים מעבר לגז ולכן אנחנו מאד תומכים שאישור ההמלצות כפי שהן".

דיווידסון נשאל לגבי שינויי המיסוי שהנהיגה וועדת ששינסקי, ואמר כי "אני מנסה לא לחשוב על זה אבל זה היה נושא עדין כי העלו את המס לאחר שכבר השקענו וזה דבר מאוד חריג בתעשייה שלנו. אם ממשלה מאמצת פרקטיקה של העלאות מיסים רטרואקטיוויות בנקודה מסוימת זה מבריח משקיעים זרים. תחושתי היא כי אם הממשלה תעשה זאת שוב זה יבריח משקיעים. אני לא יודע זאת כעובדה אבל אני הרגשתי שהיו חברות שרצו להיכנס להשקעות בישראל אבל שינו את דעתן בגלל ששינסקי. כשחיפשנו שותף ל'לוויתן' היו מספר חברות שהנושא הזה הרתיע אותן. ישראל הרגישה שמשטר המס שלה מיושן וזה שונה למה שישראל סבורה הוא מס מתאים - אני מקבל זאת ואנחנו ממשיכים להשקיע. מתוך הנחה שנושא סגור. אם הנושא ייפתח מחדש - נצטרך לשקול מחדש את המשך פעילותנו כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully