וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו מעמד הביניים?

עו"ד אופיר אלקלעי

11.4.2013 / 16:03

שר האוצר יאיר לפיד זכה ללעג כאשר הגדיר את "ריקי כהן מחדרה" כמעמד ביניים. עו"ד אופיר אלקעלי סבור שהלעג לא במקום - מעמד הביניים בישראל רחב וכולל אפילו את ריקי כהן

התקשורת ועולם הרשתות החברתיות חגגו לאחרונה על חשבון האמירה של שר האוצר, יאיר לפיד, אודות הגברת מחדרה וההכנסה שלה ושל בן הזוג שלה. כולם התנפלו על המספר בו נקב לפיד, 20 אלף שקל בחודש ועל העובדה שהם נוסעים פעמיים בשנה לחו"ל.

לא גומרים את החודש

כרגיל, במקום לנסוע בכביש, הרוב המוחלט בחר לרדת לשוליים ולתקוף את לפיד על ההסתכלות המעוותת שלו על המציאות. אולם, בשורה לי אליכם, לא ההסתכלות היא מעוותת אלא המציאות. מציאות שבה שני אנשים שעובדים קשה ובכל זאת מתקשים לגמור את החודש. מציאות שבה אנו נטפלים להגדרות שונות ומשונות של מעמדות ועשירונים ובהתאם לכך, קובעים למי יש יותר זכויות ולמי לאו.

צודק שר האוצר כשהוא מדבר גם על מעמד הביניים, רק שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו מיהו מעמד הביניים. מעמד הביניים היא גם ריקי כהן מחדרה עליה שוחח שר האוצר שלמרות העובדה שהיא ובעלה עובדים שנים רבות, הם אינם מצליחים להגיע למצב שבו הם רוכשים דירה וכן, למעמד הביניים גם משתייך ציון צמח עובד התחזוקה בעירייה שיחד עם אשתו שעובדת אף היא. להם אומנם יש דירה, עליהם הם עוד ישלמו שנים רבות משכנתא, אך הם אינם מצליחים לדמיין כיצד הם חוסכים כסף, על מנת להבטיח השכלה גבוהה לילדים שלהם.

כולם משתייכים למעמד הביניים, מעמד ביניים של מאות אלפי משפחות במדינת ישראל שבהן שני בני הזוג עובדים ועדיין אינם מצליחים לגמור את החודש. יש את אלה שמרוויחים קצת יותר ואלה שמרוויחים קצת פחות, יש את אלה שמצליחים לנסוע בחופש חס וחלילה פעם אחת לחו"ל, כאילו שמדובר בחופשה יקרה הרבה יותר מ-5 ימים באילת.

רבותיי, רכב וחופשה בחו"ל היו נחשבים למותרות בשנות ה-60 ובצדק, אך בימינו אנו, משפחות אינן צריכות להרגיש אשמות כשהן מנצלות את החופשה המגיעה לכל אחד מבני הזוג על פי חוק, על מנת לבלות אותה מעבר לים.

במקום להיתפס למספרים ולמדדים, מוטב לכולם אם יפנימו שהמציאות הקיימת בה שני בני זוג קמים בבוקר, יוצאים לעבודה, לא יושבים ומחכים בבית שהמדינה תעזור להם ובכל זאת מסיימים את החודש במאזן שלילי. זוהי הבעיה שלנו במדינת ישראל וטוב עושה שר האוצר שהוא מציף אותה על פני השטח, גם אם בחירת המילים או הדוגמאות שלו מעוררות את הציניות של כולם.

בין יתר תפקידיו, משרד האוצר צריך לסייע לכל מי שעומל קשה ועדיין לא מצליח להשיג את היעדים הבסיסיים שכל משפחה שואפת אליהם וכמובן שהוא גם צריך לסייע לריקי כהן, אם חד הורית שיוצאת לעבוד. במציאות שבה הכל מתייקר בקצב מהיר, ארנונה, חשמל, מים, עמלות בנקים, גז, דלק, לחם, מוצרי חלב ועוד, כן, גם מעמד הביניים כפי שהוא מוגדר בטבלאות ובמדדים הרשמיים, זקוק לעזרה.

הכותב הינו מנכ"ל העמותות לקידום מקצועי חברתי מבית הסתדרות המעו"ף

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully