וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט חותמת 4 ימים רצופים של עליות

11.4.2013 / 23:14

מדד ה-S&P והדאו ננעלו בשיא חדש. דו"ח טכנולוגי: ירידה של 14% במכירת המחשבים האישיים ברבעון הראשון - מניות המחשבים ירדו

החגיגה בוול סטריט לא רוצה להסתיים והמסחר ננעל היום (חמישי) בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות. זאת, חרף העובדה שמניות המחשבים הנסחרות בנאסד"ק הכבידו מעט על המסחר. נראה כי המשקיעים הגיבו לסנטימנט בבורסות אירופה היום, בהמשך למסחר חיובי באסיה ובוול סטריט אמש. אתמול פורסמו פרוטוקולי הריבית של ה'פד', מהם עולה כי מספר חברי הבנק המרכזי תומכים בהאטת קצב רכישות האג"ח. בזירת המאקרו פורסם נתון תביעות האבטלה שירד ל-346 אלף, יותר מהתחזיות בשוק.

נגיד הבנק המרכזי לאיזור פילדלפיה, צ'רלס פלוסר אמר היום כי על הפדרל ריזרב להתחיל להפחית את כמות רכישות האג"ח שלו, על רקע השיפור המתמשך בשוק העבודה האמריקאי. פלוסר הוסיף כי על הפד לסיים את רכישות האג"ח עד לסוף 2013.

"מאוחר מדי לקפוץ פנימה לשוק המניות? יותר מסוכן להישאר בחוץ". כך כתבו כלכלני מריל לינץ' בסקירה שפרסמו שלשום, רגע לפני שמדדי S&P 500 ודאו ג'ונס שברו עוד שיאים. הכלכלנים מסבירים כי "על פי פרמטרים רבים, שוק המניות עדיין מוערך בחסר בהשוואה לשתי הפעמים הקודמות שבהן ה-S&P 500 והדאו ג'ונס שבו ברמות האלה; מה גם שהאלטרנטיבות הרבה פחות אטרקטיביות".

כזכור, 2 הפעמים הקודמות בהם המדדים היו ברמות שיא אלה היו בשנים 2000 ו-2007. כידוע, זמן לא רב לאחר מכן החלו מפולות שבהן מדדי המניות התרסקו בעשרות אחוזים. "אנחנו לא חושבים שההיסטוריה תחזור על עצמה", אומרים כלכלני מריל לינץ'. אז מה השתנה הפעם? לפי האנליסטים, רווחי החברות גדולים יותר, תשואות הדיבידנדים גבוהות יותר ומכפילי הרווח המצרפיים נמוכים יותר. יתרה מזאת - האג"ח והחזקת מזומן מהווים אלטרנטיבות השקעה נחותות יותר בהשוואה למניות בגלל הריבית האפסית.

מנגד, רואי קוזין, האנליסט הראשי של Utrade אומר היום כי "התיקון החד כלפי מטה נמצא מעבר לפינה בשוק המניות האמריקני. וול סטריט נמצאת עכשיו באופוריה שיצרה בועת מחירים שעומדת בכל רגע להתפוצץ. אנחנו ממליצים לבצע מכירה בחסר של כל המדדים המובילים בארה"ב ואירופה".

"הבנקים המרכזיים מנפחים את השווקים באמצעות הדפסת כסף, לתופעה הזו יש גבול, בסופו של יום המשקיעים יראו כי אין צמיחה אמיתית ואז נראה ירידה חדה במדדי המניות המובילים בעולם. למשקיעים שאינם מעוניינים בשורט וממוקדים בהשקעה בסחורות, המתיחות בקוריאה עשויה להוביל משקיעים בפאניקה לרכוש זהב שירד בכ-14% בחצי השנה האחרונה. מדד הנאסד"ק נתקל בהתנגדות מאוד חזקה שהוא לא פרץ ברמה של 2877 דולר, ההערכה שלנו כי במידה והנאסד"ק לא יפרוץ רמה זו, אז הוא יחל במהלך ירידות חד כלפי מטה אל עבר רמת התמיכה הראשונה ב-2814 נק' המשקף ירידה של כ-2% מהרמה הנוכחית של מדד הנאסד"ק כיום".

בזירת המאקרו באסיה, הבנק המרכזי בקוריאה הדרומית הפתיע הבוקר כשהחליט להותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 2.75%, זאת החודש השישי ברציפות. ההחלטה מפתיעה לאחר שרק 5 מבין 19 האנליסטים בסקר דאו ג'ונס חזו זאת. 14 האנליסטים הנותרים ציפו להפחתה בשיעורי הריבית.

בזירת המאקרו התפרסם ב-15:30 נתון תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-6 לאפריל. תביעות האבטלה הסתכמו ב-346 אלף, מתחת לתחזיות בשוק שצפו ירידה לרמה של 365 אלף, לעומת 385 אלף בשבוע הקודם.

מיקרוסופט לא מוותרת על שוק הטאבלטים

"היינו רוצים שוועדת צמח תתיר לנו לייצא כמויות גדולות יותר של גז, אבל אנחנו תומכים במסקנות שהתקבלנו", כך אמר היום מנכ"ל נובל אנרג'י צ'רלס דיווידסון במפגש עיתונאים. בהתייחסו לפגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר דיווידסון כי "הייתה הסכמה שצריכה להיות החלטה בנושא הייצוא בזמן הקרוב על-ידי ממשלת ישראל". לדבריו, "אני לא יודע מה לוח הזמנים לקבלת החלטה בנושא אבל עודדתי את ראש הממשלה לנוע מוקדם ככל האפשר".

מיקרוסופט לא מוותרת על שוק הטאבלטים. החברה מפתחת קו חדש של טאבלטים מסוג Surface, שצפוי לצאת לחנויות במהלך החודשים הקרובים. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

מניות הקשורות לתעשיית המחשבים האישיים, כמו HP , אינטל ומיקרוסופט, רשמו ירידות חדות בעקבות הדו"ח של IDC שהצביע על ירידה של 14% במכירות מחשבים אישיים ברבעון הראשון של 2013. המניות ספגו גם הורדת המלצות ותחזיות ע"י מספר בנקי השקעות.

ענקית האנרגיה שברון הודיעה אתמול כי חלה ירידה בתפוקה שלה ברבעון הראשון של 2013.

"אובדן פטנטים - אנחנו מוכנים לזה, אנחנו לא מפחדים מזה ויש לנו מנועי צמיחה שיובילו את השינוי", כך אומר היום ד"ר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע , במפגש עם עיתונאים במטה החברה בפתח תקווה. בכך התייחס לוין לחשש המרכזי של משקיעי טבע – הירידה הצפויה בתרומת הקופקסון, תרופת הדגל של החברה שאחראית על כמחצית מרווחי טבע, ונמכרה בשנה החולפת בכ-4 מיליארד דולר. הפטנטים שמגינים על התרופה צפויים לפוג ב-2015.

‎‎האם הגיעה התחתית במחירי הסלולר בישראל, ובהתאם גם במחירי מניות סלקום ופרטנר? בימים האחרונים נרשמו עליות חדות בשתי המניות. מניית סלקום זינקה ב-16.3% בשלושת ימי המסחר האחרונים בבורסת ניו יורק, לשווי נוכחי של 944 מיליון דולר, ומניית פרטנר קפצה במקביל ב-14.6%, והחברה חצתה את רף מיליארד הדולר בשווי השוק שלה. ‏"אנחנו כבר אמרנו בעבר ששוק התקשורת הישראלי הגיע לתחתית. התחרות מגיעה לתחתית מבחינת המחירים, ואנחנו רואים התייצבות מפה והלאה", אומר חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר של תחום התקשורת בשווקים המתעוררים במריל לינץ'.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully