וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה העולמית ב-2013

משה גולן

16.4.2013 / 17:53

בדוח הקודם שפרסמה קרן המטבע העולמית בינואר, תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית עמדה על 3.5% ב-2013. כעת, בשל משבר החוב האירופי, חוזים בקרן צמיחה של 3.3% בלבד

למרות הדוחות הכספיים המוצלחים והשיפור בנתונים הכלכליים, קרן המטבע החליטה לחתוך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, בשל משבר החוב האירופי שמעיק על הכלכלה העולמית ומונע ממנה לצמוח בקצב גבוה יותר.

לפי התחזית החדשה של קרן המטבע העולמית (IMF) הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב של 3.3% השנה, פחות מהדוח הקודם שפרסמה קרו המטבע בינואר, בו התחזית שלה עמדה על קצב צמיחה של 3.5% ב-2013, לאחר שהכלכלה העולמית התרחבה ב-3.2% ב-2012.

כלכלני קרן המטבע צופים כי כלכלת גוש האירו תתכווץ ב-0.3%, גבוה יותר מהתחזית הקודמת אז הם צפו התכווצות של 0.2%,כאשר הפעם גם צרפת תצטרף לאיטליה וספרד ותרשום מיתון כלכלי.

"האתגר המרכזי הוא עדיין אירופה", אומר אוליבר בלנצ'רד, הכלכלן הראשי של קרן המטבע. "אירופה צריכה לעשות את כל מה שהיא יכולה כדי לחזק את הביקושים בסקטור הפרטי. כלומר, עליה לנקוט במדיניות מוניטרית אגרסיבית יותר כדי לחזק את המערכת הפיננסית".

בעוד שהבנקים המרכזיים ביפן ובארה"ב נקטו במדיניות שנויה במחלוקת כגון רכישת האג"ח, שמטרתה לעורר את הביקושים ולהמריץ את הכלכלה, הלחץ על המוסדות הפיננסיים באירופה לנקוט במדיניות אגרסיבית יותר גובר. לפי הדוח שפרסמה קרו המטבע בראש רשימת המדינות שמובילות את ההתאוששות הגלובלית נמצאות סין ומדינות השווקים המתעוררים, ואחריהן גם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully