וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "למנוע מחיקת חובותיו של דנקנר"

17.4.2013 / 12:34

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' פנתה למפקח על הבנקים בדרישה שיתערב במחיקת החובות הצפויה של נוחי דנקנר לבנק לאומי. "ריח חריף של העדפת מקורבים"

על רקע הידיעות על כוונת בנק לאומי למחוק לאיש העסקים נוחי דנקנר חובות בסך מאות מיליוני שקלים פנתה הבוקר (רביעי) יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', למפקח על הבנקים, דוד זקן, ודרשה ממנו שיתערב במחיקת החובות. במכתבה קבלה יחימוביץ' על מה שהגדירה כ-"החלטה שערורייתית שריח חריף של העדפת מקורבים נודף ממנה", וטענה כי "שום אדם פרטי או בעל עסק גדול או בינוני לא היה זוכה להטבה זו אלא בחלומותיו".


יחימוביץ' טענה עוד כי מדובר באפליה לרעה של לקוחות פרטיים ובעלי עסקים קטנים, לעומת בעלי ההון. "בעוד הבנקים פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת לגבות את חובותיהם של משקי הבית ושל העסקים הקטנים והבינוניים, לא ייתכן כי בהינף יד תתקבל החלטה לוותר על חוב של מאות מיליוני שקלים לבן אדם אחד, יהיה חשוב ומשפיע ככל שיהיה. הדבר צורם, מקומם, לא הגיוני ולא כלכלי, במיוחד בעת שהעסקים הקטנים והבינוניים סובלים ממחנק אשראי חמור". יחימוביץ' קראה לזקן לערוך דיון מיוחד בנושא בדירקטוריון בנק לאומי, ולהוציא למערכת הבנקאית הנחיות בדבר ויתור על חובות לבעלי שליטה בפירמידות עסקיות באמצעות חברות פרטיות.


גם חבר הכנסת נחמן שי (העבודה) פנה הבוקר לזקן בנושא. "בעוד הבנק מקפיד הקפדה יתרה לתבוע את חובותיו מכל לקוחותיו, הוא מגלה גדלות רוח ונדיבות נדירים כשמדובר בטייקוני המשק, המוכיחים שוב ושוב חוסר אחריות בניהול כספי הציבור שברשותם", כתב שי. שי הוסיף כי "בנק לאומי נוהג בחוצפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully