וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר לאומי מעריך: החוב לדנקנר יימחק

18.4.2013 / 10:17

בראיון לגל"צ אומר דוד ברודט כי להערכתו הסדר החוב עם נוחי דנקנר ייצא לבסוף לפועל לאחר בדיקת המפקח על הבנקים. "לאומי נקט במדיניות הנכונה"

בנק לאומי אמנם השהה את הסדר החוב המתגבש עם נוחי דנקנר, אך יו"ר הבנק דוד ברודט מעריך שלאחר בדיקת המפקח על הבנקים בבנק ישראל - ההסדר יאושר.

"אנו מחכים לבדיקת המפקח על הבנקים ואני משוכנע שבסופו של דבר יתברר שלאומי נקט במדיניות הנכונה ביותר להחזרת מרבית כספו", אמר היום (ה') ברודט בראיון לגלי צה"ל.

אמש הודיע לאומי כי הוא משהה את את מחיקת החוב לנוחי דנקנר בסך של 150 מיליון שקל, בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה.

בנק ישראל הודיע אתמול כי המפקח על הבנקים דודו זקן בוחן את פרטי ההסדר המתגבש עם דנקנר, וזאת בעקבות פנייתם של שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'.

"הנושא נמצא בבדיקת הפיקוח על הבנקים", נמסר אתמול מבנק ישראל. "בבנק ישראל מסבירים כי העיקרון המנחה את הבדיקה הוא לוודא שהבנק פועל כיאות במסגרת תהליכים סדורים, בעת מתן אשראי, ניהולו השוטף ורישומו, ובמידת הצורך בעת גיבוש הסדרי חוב, ובכלל זה שנושאי המשרה בתאגיד בנקאי, ובראשם הדירקטורים והמנהל הכללי פועלים לטובת הבנק, המפקידים ובעלי המניות בו".

ההערכה היא כי בבנק ישראל לא יתערבו בהסדר החוב בשל העובדה שללא הסדר חוב לאומי יתקשה לגבות מחברת גנדן של דנקנר את מלוא חובותיה. "פירוק או כינוס נכסים אינו בהכרח עדיף לבנק על פני הסדר חוב הכולל הזרמת כסף מגורם חיצוני תוך מחילה על חלק מהחוב", אמר גורם המקורב לבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully