וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוק באי. די. בי. רק יזיק לציבור

ד"ר דפנה פפר

18.4.2013 / 14:03

זעם ציבורי רב מופנה כלפי בנק לאומי עקב כוונתו למחוק חלק מחובותיו של נוחי דנקנר. ד"ר דפנה פפר סבורה שאם לא יימחקו החובות והחברה תגיע לפירוק - הציבור ייפגע יותר

המסר שקולט הציבור הרחב הוא חד וברור- בנק לאומי וייתכן שבנקים נוספים מתקפלים מול נוחי דנקנר ומוכנים למחוק לו מאות מיליוני שקלים. הבנקים כבר הפרישו את מרבית החוב בסעיף "חובות אבודים או בעייתיים" ולכן המחיקות הצפויות לא ממש יפגעו במאזני הבנקים. כל החזר כספי שיגיע מאי.די.בי., אם יגיע, ישתקף במאזני הבנקים כהכנסה וישפר את המאזן אחרי המחיקות וההפרשות. מהחברות הפרטיות של דנקנר ספק אם יוחזרו חובות.

הפתרון - מנהל מלווה צמוד ומחליט

הציבור והתקשורת כמו גם חברי הכנסת מתקשים להשלים עם המחיקות ויותר מכך עם מצב בו נוחי דנקנר יישאר בפועל הבעלים והמנכ"ל של קבוצת אי.די.בי. דבר שמבחינת הבנקים הנושים נראה סביר. הבנקים מוכנים להמתין להתאוששות עסקי שופרסל, סלקום וכלל ביטוח כמו גם למניות קרדיט סוויס, מכירת גיוון אימגינג' ומהלכים נוספים שיחזירו להם לפחות חלק מהחובות. בעלי האג"ח מהציבור וקרן "יורק" שהשקיעה מאות מיליוני שקלים באג"ח אי.די.בי עשויים להשתלט על אי.די.בי במקרה של פירוק ולהחזיר את כספם שהושקע במחירי שפל באג"ח. זה אינו מצב אידיאלי לבנקים הנושים.

כדי שניתן יהיה להגיע להסדר מניח את הדעת, כזה שיבטיח את הנושים השונים מחד ויבטיח את תקינות פעילות הקונצרן מאידך בתקווה שאדוארדו אלשטיין יחליט לבסוף להשקיע, ראוי למנות לא.די.בי. מנהל עסקים ראשי חדש ומקצועי. דמות עסקית ללא רבב בעלת זכות החלטה עם יכולת ניהול מושכלת כלכלית. אדם שאינו קשור בשום צורה לאי.די.בי.

יש לכך מועמדים רבים צריך רק "להסביר" לדנקנר שזהו הפתרון הרצוי ולקוות שבדרך זו ניתן יהיה לממש ולפרוע חלק נכבד ממצבת החובות המעיקה. פתרון אחר והגיוני לא נראה באופק ופירוק עכשיו יגרום נזק כלכלי, קשה למרבית הנושים תוך בעיות ניהול ומכירת נכסים.

ד"ר דפנה פפר, כלכלנית, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully