וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' תוקפת: "דודו זקן מתחבא"

18.4.2013 / 14:39

יו"ר האופוזיציה מותחת ביקורת על התנהלות הפיקוח על הבנקים, בין היתר גם סביב פרשת מחיקת החוב לדנקנר. "תראו מה עושים המפקחים רגע אחרי סיום תפקידם - שם התשובה"?

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת היום (ה') את התנהלות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל - והפעם עוקצת באופן אישי את המפקח על הבנקים דודו זקן. יחימוביץ' תוקפת את זקן בגין "מסמוס" הטיפול בריכוזיות של רו"ח גד סומך בביקורת הבנקים ורומזת באופן ברור שאחרי תפקידו בבנק ישראל, זקן יעבוד באחד הבנקים הגדולים כמו קודמיו בתפקיד.

"בטח תהיתם איפה מתחבא המפקח על הבנקים ולמה לא מנע מראש את מחיקת החובות של נוחי דנקנר לבנק לאומי על ידי מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח. ועוד שאלה: איפה היה כשהמנכ"לית הקודמת, גליה מאור, ויתרה לדנקנר בנדיבות על דיווידנדים שהיה צריך לשלם לבנק, כשעוד היה מסוגל לעשות זאת בקלות", כתבה היום יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה, וענתה: "המפקח התעורר רק אחרי שהציבור השמיע לו קריאת השכמה חזקה במיוחד. כבר שנה שהמפקח (יחד עם יתר הרגולטורים) ממסמס את הטיפול בעניין ריכוזיות רואי החשבון שעליו אני מתריעה בפניו שוב ושוב".

יחימוביץ' קושרת בין הריכוזיות של גד סומך בביקורת הבנקים לבין הסערה הנוכחית של מחיקת החובות של דנקנר ע"י בנק לאומי: "רואה החשבון המבקר של בנק לאומי הוא באורח פלאי גם רואה החשבון של דנקנר. אז תגידו לי אתם, איך הוא יכול לייעץ לבנק בעניין הזה?

"כבר שנה ששוב ושוב אני פונה למפקח על הבנקים, ומקבלת תשובות מתחמקות. כן, הוא כותב, יש ממש בטענות האלו, הן ידונו מתישהו, וכן הלאה וכן הלאה. הנה חלק מהתכתובת, למתעניינים: http://www.shelly.org.il/taxonomy/term/2263".

יחימוביץ' מתייחסת גם להודעתו של לאומי מאתמול בערב על השהיית הסדר החוב עם דנקנר, ומכנה זאת "תרגיל תקשורתי". לדבריה, "או-טו-טו מחיקת החוב תתבצע. הכלבים ינבחו והשיירה תעבור".

לסיום מצרפת יחימוביץ' טבלה המראה היכן עבדו המפקחים הקודמים על הבנקים לאחר שעזבו את בנק ישראל. התשובה היא כמובן בבנקים הגדולים, ויחימוביץ' רומזת באופן ברור שגם זקן יעבוד באחד הבנקים אחרי שיפרוש מבנק ישראל.

"אני רוצה שתציצו בטבלה מדהימה הממחישה מה עושים המפקחים על הבנקים רגע אחרי שהם מסיימים את תפקידם. יכול להיות שכאן טמונה התשובה לשאלותינו?", כתבה יחימוביץ'.

מפקחים על הבנקים. גלובס
מפקחים על הבנקים/גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully