וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סערת דנקנר: ועדה תבחן הסדרי החוב במשק

נדב נוימן

19.4.2013 / 19:16

שר האוצר יאיר לפיד ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר החליטו על הקמת הוועדה "בעקבות הדיונים שהתקיימו השבוע על הסדר החוב בין בנק לאומי לבין חברת גנדן שבשליטת נוחי דנקנר"

הזעם הציבורי על סוגיית הסדרי החוב מכה גלים. לאחר סאגת הסדר החוב בין בנק לאומי ונוחי דנקנר, החליטו שר האוצר ונגיד בנק ישראל להקים ועדה שתבחן את הסדרי החוב במשק.

"בעקבות הדיונים שהתקיימו השבוע על הסדר החוב בין בנק לאומי לבין חברת גנדן שבשליטת נוחי דנקנר והודעת בנק לאומי מהיום על ביטול הסדר החוב החליטו שר האוצר יאיר לפיד ונגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר על הקמת ועדה שתבחן את סוגיית הסדרי החוב במשק שתביא את המלצותיה בפני שר האוצר ונגיד בנק ישראל", כך נמסר מדוברות האוצר. הרכב הועדה יסוכם בתחילת השבוע בין לפיד ופישר.

זאת, על רקע הלחץ הציבורי שהביא את מנכ"לית בנק לאומי לבטל את המתווה להסדר חוב עם גנדן שבשליטת נוחי דנקנר. "מתווה ההסדר, שממילא לא הגיע לידי הסכם, התייתר וכבר אינו עומד על הפרק", נמסר מהבנק. עוד נמסר מהבנק כי מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח הנחתה את אנשי הבנק לפעול למיצוי כל האפשרויות העומדות לרשות הבנק לגביית החוב.

הזעם בציבור התבטא בארגון הפגנות מול הבנק ואיום בהוצאת כספים מהבנק, כאשר בין היתר קרא נתן זהבי בתוכנית הרדיו שלו ברדיו 103 לציבור להוציא את כספו מהחשבונות בבנק לאומי.

נוחי דנקנר. אביב חופי
נוחי דנקנר/אביב חופי

מנתונים שנאספו במשרד מבקר המדינה, במסגרת ביקורת עומק המתקיימת זה תקופה ארוכה בתחום הסדרי החוב וה"תספורות", עולה כי בין השנים 2008 עד 2011 בוצעו בישראל 94 הסדרי חוב בשוק איגרות החוב, בסכום כולל עצום של 21 מיליארד שקל. ל"גלובס" נודע כי רוב הסדרי החוב שנרשמו בשנים אלה היו בהיקפים כספיים גדולים, של יותר מ-100 מיליון שקל כל אחד. על-פי בדיקתו של מבקר המדינה, בשנת 2011 לבדה, ניתנו כ-72% מהאשראי הבנקאי לציבור ל-2% בלבד מהלווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully