וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר משיב אש: הזיכרון קצר - קל להרוס, קשה לבנות

פאדי מועלם

20.4.2013 / 17:47

בעקבות פרשת מחיקת החוב של בנק לאומי, שלח היום יו"ר קבוצת IDB מכתב לעובדיו ובו טען כי כל החברות שבקבוצה עומדות בהתחייבויות שלהן למשקיעים

על רקע פרשת מחיקת החובות של חברת גנדן על ידי בנק לאומי, פרסם היום (שבת) נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, מכתב לעובדים ובו הוא מסר את גירסתו לאירועים. דנקנר פתח את המכתב וטען כי המיליארדר היהודי אדווארדו אלשטיין מודע להתפתחויות בנושא וכי העסקה להגדלת הנתח שלו בחברה עדיין ממשיכה כרגיל.

"שותפי בגנדן, אדוארדו אלשטיין, מעודכן במצב ואף באירועים האחרונים. העסקה לפיה יגדיל את אחזקתו וישקיע כספים נוספים תקפה, שרירה וקיימת. בתחילת השבוע אנחנו נפגשים, ביחד עם הצוותים המקצועיים שלנו, לסדרת פגישות שנקבעה ותוכננה מראש, לקידום העסקה", כתב דנקנר במכתב ששלח לעובדים.

דנקנר המשיך ותיאר כי בכל התקופה מאז שהגיע לחברת IDB היו לקבוצה מספר הצלחות מרשים, ומנגד היו כמה השקעות כושלות. וטען כי בשל הדברים הללו, יחד עם שינויים חיצוניים בשווקים בארץ ובעולם חלה התדרדרות במצבה של הקבוצה וחברת גנדן.

במכתב שלו התייחס דנקנר לנתונים שפרסם לאחרונה מבקר המדינה לפיהם בין השנים 2008 עד 2011 בוצעו בישראל 94 הסדרי חוב בהיקף כולל של 21 מיליארד שקל וכתב כי "אף אחד מהסדרים אלו לא בוצע עם אף חברה מתוך עשרות החברות שנמנות על קבוצת אי.די.בי".

דנקנר טען כי למרות כל הקשיים שהקבוצה והחברות שנמצאות בבעלותה "כל חברות הקבוצה עמדו בכל התחייבויותיהן במועדן ובכלל זה תשלומי ריבית על הלוואות ואג?חים בהיקף כולל של עשרות מיליארדי שקלים. תמיד נזהרנו בפיטורי עובדים. העמדנו בסדר עדיפות גבוה את ערך טיפוח וכיבוד ההתחייבויות לעובדים", כתב דנקנר.

"לצערי הרב, באווירה שבה אנו פועלים כיום, כל זה לא מסייע לנו. הזכרון קצר. קל להרוס. קשה לבנות", המשיך דנקנר. "לאורך כל התקופה הזאת אני עושה לילות כימים, ביחד עם צוות מצוין שפועל במסירות, בנחישות ובהתמדה, על מנת לשפר את מצבה של הקבוצה ולייצב אותה. יחד עם כל הגורמים המעורבים פעלנו כדי לגבש פתרון שיהיה נכון והוגן כלפי החברות והנושים שלהן, ויאפשר למשקיע חדש, מהמכובדים והמוצלחים בעולם היהודי, לחבור אלינו ולחזק אותנו".

יו"ר קבוצת IDB אמרי כי בשנה וחצי האחרונות הצליחה IDB אחזקות לגייס למעלה מ-360 מיליון שקלים. חלק משמעותי מסכום זה הוזרם על ידו ועל ידי שותפיו. דנקנר המשיך ואמרי כי גובשו עקרונות להסדר חוב עם מחזיקי האג?ח של אי.די.בי. אחזקות, שבמסגרתו יוזרם לקופת החברה 460 מיליון שקלים נוספים. זה יאפשר, עם כניסת ההסדר לתוקף, שמחזיקי האג?ח יקבלו מיידית תשלום של כ-400 מיליון שקלים ואת יתרת החוב יקבלו בשנים הבאות, החל מעוד שנתיים.

"אנו משוכנעים שגם עם הבנקים נגיע למתווה הוגן וראוי - כזה שיהיה מוסכם עליהם. כל גורם מקצועי אחראי ער לכך שהסדר כזה עדיף על פני כל הליך אחר. אי הגעה להסדר תשרת רק גורמים עם אג?נדות ולא את החברות, נושיהן ועובדיהן", כתב דנקנר לקראת סוף המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully