וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפרד אקירוב: "יחימוביץ' מסיתה נגד הבנקים"

שירות גלובס

20.4.2013 / 18:52

אקירוב, ממחזיקי המניות של בנק לאומי, התייחס לעניין מחיקת החובות של נוחי דנקנר. לטענתו, קיימת הסתה בקרב הציבור נגד הבנקים. "אם לא יהיה הסדר, הציבור יאבד כסף"

על רקע פרשת מחיקת החובות של יו"ר קבוצת IDB נוחי דנקנר מצד בנק לאומי, התארח הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אלפרד אקירוב, מי שמחזיק את ב-4.5% ממניות בנק לאומי באמצעות חברת אלרוב, והתייחס לסוגיה.

אקירוב התחיל את הריאיון במתקפה חריפה על יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' וקרא לה להפסיק את ההסתה נגד הבנקים. "אני לא משרתם של דנקנר ולא של עופר אני רוצה להיות משרתם של תושבי ישראל, אם לא נפסיק את ההסתה נגד הבנקים אנחנו הולכים לתהום", אמר אקירוב בריאיון. "גם יחימוביץ' שותפה להסתה בכך שקראה לסגור את החשובונות בבנקים".

"לא היה הסכם אלא מתווה להסכם בלבד"

בהמשך הריאיון התייחס אקירוב גם לביקורת שהטיחה יו"ר האופוזיציה בעידן עופר ובתמלוגים שמשלמת כיל למדינה. "זו הסתה, יש הסתה נגד עידן עופר על כמות התמלוגים שכיל משלמת, כיל משלמת תמלוגים בשיעור של 10% למדינה, אבל יחימוביץ' אומרת שהחברה משלמת רק 4%", אמר יו"ר אלרוב.
מרבית הריאיון היה סביב נושא מחיקת החובות של נוחי דנקנר על ידי בנק לאומי.

אקירוב טען שלא היה הסכם בין דנקנר לבין מנכ"לית הבנק רקפת עמינח-רוסק ומה שהיה זה מתווה להסכם בלבד. "לא היה הסכם, היה מתווה להסכם בין דנקנר ללאומי במסגרתו אמור היה דנקנר להגיע להסדר עם שאר הבנקים ובעלי אג"ח וכניסת משקיע נוסף שיכניס כסף לחברה".

אקירוב דחה את הטענות כי זה לא ראוי שדנקנר ועמינח-רוסק ייפגשו לכוס קפה. "זה שעמינח-רוסק צולמה עם נוחי דנקנר לא אומר שהם חברים, הם יכולים לשתות קפה ביחד", אמר אקירוב. "גם איש עסקים רגיל מכיר את מנהל הבנק שלו, ויכול לשתות איתו קפה".

אקירוב טען כי בניגוד למה שמקובל לחשוב, מי שמגיע להסדר חוב החיים שלו ישתנו, הוא טעון שכניסת משקיע נוסף לגנדן תוביל לאיבוד השליטה של דנקנר על החברה, וגם השכר שלו ייפגע, וששני המטוסים הפרטיים שישי לו יוצעו למכירה.

יו"ר אלרוב טען כי ההסדר מבטיח שהציבור יקבל את רוב הכסף וכי בלי ההסכם, הכסף ירד לטמיון. "אם העסקה הייתה יוצאת לפועל היו מוחקים רק חלק מהכסף, בלי ההסכם יילך כל הכסף. מי יפסיד מביצוע העסקה? הבנקים, המשקיעים והאזרחים", אמר אקירוב.

אקירוב אמר כי צריך לעשות הסדרי החוב לטייקונים כי אחרת הציבור יאבד את הכסף שלו. "לא צריך לוותר לכל אחד צריך לקחת את הכל אך בהסדר, אני חושב שצריך לקחת הכל בהסדר ובהבנה, אם יהיה הפסד של 5 מיליארד שקל מי יפסיד? קופות הגמל והפנסיה, המשקיעים, ומי אלה? אלה הם העם", אמר אקירוב.

מוקדם יותר היום פרסם דנקנר מכתב לעובדי קבוצת IDB בו הוא מסר את גירסתו לאירועים וטען כי ב-4 השנים האחרונות אף חברה מהחברות שבבעלות קבוצת IDB לא ביקשה להגיע להסדר חוב וכי כל החברות עומדות בהתחייבויות שלהן למשקיעים ולמחזיקי האג"ח. במכתב הביע דנקנר תקווה כי החברה תצליח להגיע למתווה עם הבנקים שיהיה "הוגן וראוי - כזה שיהיה מוסכם עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully