וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לאפל: מחפשים מחליף לטים קוק

ג'ין מרשל, פורבס

22.4.2013 / 12:20

אין לכך עדות רשמית אך מקורבים לבכירים באפל טוענים כי החל חיפוש חשאי אחר מחליף למנכ"ל החברה. "מאז תחילת כהונתו כמנכ"ל צנחה מניית החברה ב-50%"

האם אפל החלה לחפש בסודיות מנכ"ל חדש שיחליף את טים קוק? מספר מקורות בוול סטריט המקורבים לבכירים בחברה אומרים כי מהלך שכזה כבר נמצא בעיצומו, למרות שעדיין אין עדות רשמית לכך שהדירקטוריון של ענקית הטכנולוגיה החל בחיפוש. אך לפי מחזיקי מניות גדולים בחברה, שדיללו את אחזקותיהם לאחרונה, אם החברה לא מחפשת עדיין מחליף, כדאי שתתחיל.

לדבריהם, הגיע הזמן להחליף את קוק, אשר מאז תחילת כהונתו כמנכ"ל נפלה מניית אפל ב-50%. לפחות אחד מהם מאמין כי בחברה כבר החלו בחיפוש אדם עם יכולת טכנית מעולה שיוכל לקחת שליטה על החברה ולשנות את מצבה, כדי שלא תצעד בדרכן של HP וג'י.סי פני.

לאתר פורבס ישראל

טים קוק. AP
בדרך החוצה? טים קוק/AP

דאגת המשקיעים ממה שקורה בחברה ממשיכה לגדול, בעיקר משום שאין סימן לכך שהדימום הכלכלי יעצור בקרוב. ממחיר של 702 דולר למניה בספטמבר 2012, צנחה המניה ל-390 דולר ביום שישי האחרון - שפל של 52 שבועות.

ההפתעה הגדולה היא שאנליסטים רבים בחברות הגדולות בוול סטריט נותרו אופטימיים לגבי אפל. מאז מותו של המייסד סטיב ג'ובס, הורע מצבה של אפל, כמו גם תחזיות הצמיחה ברווחיה - והטיפוס המרשים של המניה שינה כיוון. אפל נמצאת בתקופה שקטה, בה היא לא מפרסמת הודעות ציבוריות, לקראת הדוחות שתפרסם מחר לסיכום הרבעון הראשון של 2013.

האופטימיות מפתיעה במיוחד לאור העובדה שאפל מחקה 290 מיליארד דולר משוויה בתוך שישה חודשים. מתוך 37 אנליסטים בחברות הגדולות אשר מסקרים את אפל, אף אחד לא הוריד את ההמלצה ל"מכירה", לפי אתר MSN. 25 מהם עדיין ממליצים על המניה כ"קנייה חזקה", ושישה אחרים כ"קנייה מתונה". שישה נוספים מדרגים אותה ב"החזק".

"אנחנו צופים כי הצמיחה של אפל תעקוף הרבה ממתחרותיה", אומר סקוט קסלר, אנליסט בחברת S&P IQ. "המחיר של המניה אטרקטיבי". להערכתו, מכירות האייפונים והאייפדים "ימשיכו לצמוח בקצב בריא במהלך 2015, למרות האיומים והתחרות". בנוסף, הציפיות הן כי אפל תשתמש בקופת המזומנים הגדולה שלה לחלוקת דיווידנד ולרכישה חוזרת של מניותיה.

קסלר צופה כי ההכנסות של אפל בשנת 2014 יישארו דומות לאלה הצפויות ב-2013. בנוגע לרווחים, מעריך קסלר כי הם יישארו על כנם ב-2013, ב-44.29 דולר למניה, בהשוואה ל-44.15 דולר למניה ב-2012.

המשמעות היא שאם טים קוק לא יודיע מחר על מהלך דרמטי, קו מוצרים חדש או על רווח אסטרונומי, המניה צפויה להמשיך לרדת, וכך גם מעמדו של קוק בקרב מחזיקי המניות והמשקיעים. הדבר עשוי לסמל סופית את דרכו החוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully