וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חופים בישראל זכו בתקן הבינלאומי לחופי רחצה

שירי דובר

23.4.2013 / 8:46

חוף מציצים, חוף ירושלים, חוף י"א באשדוד ושישה חופים נוספים בישראל עמדו בדרישות התקן הבינלאומי "הדגל הכחול", כמו גם המרינות של הרצליה ותל אביב

עונת הרחצה בפתח, ונראה כי השנה גובר הסיכוי לכך שהחופים שימתינו לנו יהיו נקיים ונגישים יותר, ולכל הפחות נכון הדבר ל-9 מהם. בקיץ 2013, ישאו לראשונה 9 חופים בישראל את תו התקן "הדגל הכחול", ובכך יחברו אל כ-4,000 חופים ומרינות ברחבי העולם העומדים בתקן שתוקן לראשונה בשנת 1985.

החופים והמרינות שזכו ב"דגל כחול" הם: חוף מציצים וחוף ירושלים בתל אביב, חוף העונות, חוף סירונית וחוף פולג שבנתניה, חוף לידו וחוף י"א באשדוד, חוף דדו בחיפה, וחוף השחפים (בין מלון דן למלון הרודס) באילת. המרינות שזכו, הן מרינת תל אביב והמרינה בהרצליה.

כפי שפורסם ב"גלובס", הדגל הכחול (Blue Flag) הוא שמה של תוכנית של FEE - מלכ"ר בינלאומי שנושא את ראשי התיבות Foundation of Environmental Education, המקדם חינוך סביבתי ומודעות לקיימות, ומעמיד בפני חופים ומרינות ברחבי העולם 32 דרישות פרטניות המתייחסות לרמת הבטיחות, התברואה ויישום תכניות חינוך. כמובן, שהרשויות שהעמידו חופיהן לקבלת התו, מאמינות שקבלתו תתרום למעמדן התיירותי ולהכנסות העירוניות.

מי שריכזה וניהלה את המועמדות הישראלית מול נציגות FEE הממוקמת בדנמרק, היא עמותת "אקואושן" המתמחה במחקר ימי וחינוך סביבתי. כזכור, היוזמה הראשונית היתה של "מנהלת עיר-עולם" (חברת בת של עיריית תל אביב שהוקמה לציון 100 שנים לעיר), אך היות ש-FEE פועלת מול עמותות בלבד, וגישתה סביבתית וחינוכית בעיקרה, הרימה "אקואושן" את הכפפה, הובילה את הפרויקט, ואף צירפה אליה רשויות נוספות.

בשנה האחרונה נערכו החופים הזוכים לקבלת התקן, תהליך שכלל שגרת דגימות מים, הקפדה על סטנדרטים של תשתיות וניקיון, שילוט המספק מידע על הסביבה האקולוגית, נגישות לנכים, תנאי בטיחות גבוהים, שירותי הצלה וכיבוי וכיו"ב.

בתום תקופה זו, נבחנה המועמדות על ידי ועדה לאומית בינמשרדית, נציגי החברה להגנת הסביבה והרשות המקומית. אישור סופי לקבל "הדגל הכחול" ניתן על ידי ועדה בינלאומית חיצונית של ארגון FEE, כאשר ב-1 במאי יערך הטקס הרשמי לקבלתו. יש לציין כי קבלת התו רלוונטית לשנת הענקתו, ובכל שנה יש להוכיח זכאות החוף מחדש.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully