וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; נטפליקס זינקה ב-24%

משה גולן

23.4.2013 / 23:19

שטף דוחות כספיים של חברות מארה"ב ואירופה ובראשון ענקית הטכנולוגיה אפל שצפויה לפרסם את תוצואותיה הכספיות משכו את הבורסה האמריקאית למעלה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות, כאשר המשקיעים הגיבו לנתונים מעורבים באירופה וארה"ב וכן לשטף דוחות כספיים, במרכזם הדוח של ענקית הטכנולוגיה אפל.

לדקות אחדות באזור השעה 20:20 נפלו לפתע המדדים, לאור דיווח שקרי בסוכנות AP אודות פיצוץ בבית הלבן בוושינגטון. AP מסרו כי חשבון הטוויטר שלהם נפרץ. בציוץ המקורי של AP דווח: "שני פיצוצים בבית הלבן וברק אובמה נפצע".

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים קלות לאחר שהמשקיעים התעודדו מנתונים חיוביים בעיקרם ומהירידה בתשואות האג"ח במדינות גוש האירו. באירופה מתנהל היום המסחר בעליות שערים במרבית הבורסות, חרף העובדה כי מדד מנהלי הרכש בגרמניה ובגוש האירו כולו התמתן והצביע על קריאות נמוכות מ-50 נקודות.

ההמלצות החמות: 2 מניות ביוטק שזינקו במחזורים גבוהים

הכלכלנים עושים "סיבוב פרסה". בימים האחרונים גוברים הקריאות מצידם של מספר גורמים במוסדות הכלכליים הבינלאומיים, לפיהן יש להרפות מעט מתוכניות הצנע ולעודד את הצמיחה והתעסוקה. בסוף השבוע קרן המטבע העולמית הצהירה כי "יש לפעול בנחישות להמשך ההתאוששות הטבעית, במטרה להשיב את הכלכלה הגלובלית למסלולה". מעבר לכך, גם מדינות ה-G-20 החליטו בסוף השבוע להפסיק את הדרישות שלהן לצעדי צנע מחמירים. (לסיפור המלא)

אולי ראהן (Olli Rehn), הכלכלן הראשי של האיחוד האירופי הצהיר בסוף השבוע כי יש להתגמש בכל הנוגע ליעדים הכלכליים של מדינות גוש האירו. גם ה"בוס" שלו, חוזה מנואל בארוסו, נשיא המועצה האירופית, אמר אתמול כי תוכניות הצנע השיגו את היעדים המרכזיים שלהן וכי הגיעה העת להפסיקן.

אכזבה ממדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור. המדד ירד ל-52 נקודות בחודש אפריל, לעומת צפי הכלכלנים לקריאה של 53.9 נקודות. בחודש מארס עמד מדד ה-PMI על 54.6 נקודות.

נתונים חזקים התפרסמו היום בשוק הדיור. מכירות הבתים עלו בשיעור של 1.5% בחודש מארס, לאחר ירידה מהותית בפברואר, כך על פי נתונים שפרסמה היום (ג') מחלקת המסחר האמריקנית. במארס נמכרו 417 אלף בתים (בחישוב שנתי), לעומת 411 אלף בפברואר. עם זאת, הנתון מעט נמוך מהצפי, שעמד על 421 אלף.

הדוחות של אפל - "אסון או ששון"?

ענקית הטכנולוגיה אפל (406.13, 1.87+), שהייתה בעבר המניה החמה ביותר בוול סטריט צפויה לפרסם היום לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות. לאחר שצנחה ביותר מ-45% מהשיא שרשמה בספטמבר 2012, בעקבות הירידה בביקושים והתחרות הקשה, רבים רואים בדוחות אלה "אבן דרך" גורלית עבור החברה. אפל צפויה לדווח על רווח של 10.07 דולר למניה והכנסות של 42.4 מיליארד דולר. האם היא תפספס את התחזיות ותצנח לשפל חדש?

מעבר לאפל, גם ענקית התקשורת AT&T (38.98, 0.65+), תדווח לאחר המסחר על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. לפי התחזיות בשוק, החברה תדווח על רווח למניה של 64 סנט.

מדיווח שהעבירה טבע (37.85, 0.08-) לרשויות בארה"ב עולה כי ברבעון הראשון הסתכמו עלויות הלובינג שלה בכ-1.6 מיליון דולר, גידול של 62% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2012, ויותר מפי 2 מאשר ברבעון הקודם. בשנת 2012 כולה, טבע הוציאה כ-3 מיליון דולר על לובינג בארה"ב.

נטפליקס (216.99, 24.44+) זינקה לאחר שדיווחה אתמול לאחר המסחר על רווח נקי של 3 מיליון דולר או 5 סנט למניה והכנסות של 1.02 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2013. ברבעון המקביל אשתקד החברה הפסידה 5 מיליון דולר או 8 סנט למניה, והכנסותיה הסתכמו ב-870 מיליון דולר.

היום דיווחה חברת גילת (5.7) על העמקת פעילות. החברה נבחרה לספק לצה"ל טרמינלים נישאים לתקשורת בשדה הקרב. היקף החוזה לא דווח, אך גורמים בשוק מעריכים אותו במיליוני דולרים. ‎השוק הביטחוני נחשב למנוע צמיחה של גילת, על אף שמדובר בשוק שהתהליכים בו איטיים והזכייה בפרויקטים לוקחת זמן רב.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully