וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט: פרולור נמכרת לאופקו ב-480 מיליון דולר

קובי ישעיהו

24.4.2013 / 9:14

העסקה - לפי מחיר של 7 דולר למניה, פרמיה של כ-20% על מחיר הסגירה אתמול בוול סטריט. מנכ"ל ויו"ר אופקו הוא ד"ר פיליפ פרוסט, אשר הינו יו"ר טבע ופרולור

עוד אקזיט ענק לביומד הישראלי. אופקו הלת' (סימול: OPK) וחברת פרולור ביוטק הודיעו היום (ד') על הסכם מיזוג סופי לפיו אופקו תרכוש את פרולור (2111), חברה ביופרמצבטית המתמקדת בפיתוח ובמסחור של גרסאות ייחודיות ארוכות-טווח של חלבונים רפואיים המאושרים לשיווק, בעסקת מניות כוללת תמורת מניות של אופקו.

העסקה, בעלת ערך פוטנציאלי כולל של 480 מיליון דולר לערך, או 7 דולר למניית פרולור, אושרה פה אחד על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות. המחיר מהווה פרמיה של כ-20% על מחיר הסגירה של פרולור אתמול בוול סטריט. החברות מצפות שהעסקה תושלם במחצית השניה של 2013.

אופקו הינה חברת ביופרמה ודיאגנוסטיקה בינלאומית, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-2.2 מיליארד דולר לפני המיזוג (וצפי לכ- 2.7 מיליארד בתום הרכישה של פרולור). אופקו מתמקדת במוצרים לגילוי, מניעה וטיפול במגוון רחב של מחלות. לחברה 3 תרופות לשווקים גדולים הנמצאות בניסויי פאזה שלישית, הכנסות קיימות ממכירת תרופות, וטכנולוגיות ומוצרים דיאגנוסטים מהפכניים לזיהוי וגילוי מוקדם של מחסור בויטמין D, סרטן הפרוסטטה, טסטוסטרון ואלצהיימר (בשיתוף עם ענקית התרופות בריסטול מאייר סקוויב).

מנכ"ל ויו"ר אופקו הוא ד"ר פיליפ פרוסט, אשר הינו יו"ר טבע ופרולור. פרולור סיימה בהצלחה ארבעה ניסויים קליניים במוצר המוביל, hGH-CTP, כולל ניסוי פאזה שנייה ב-hGH-CTP במבוגרים הסובלים מחוסר בהורמון גדילה.

הניסויים הראו של-hGH-CTP פוטנציאל להפחתת תדירות ההזרקה הנחוצה לטיפול בהורמון גדילה מזריקה אחת ליום לזריקה אחת לשבוע. hGH-CTP הראה פרופיל בטיחו?ת וסבילו?ת גבוה בניסויים אלה. ניסוי פאזה שנייה בילדים הסובלים מחוסר בהורמון גדילה מתבצע בימים אלה, וניסוי פאזה שלישית במבוגרים הסובלים מחוסר בהורמון גדילה מתוכנן להתחיל ברבעון השני של 2013.

hGH-CTP קיבל מעמד תרופת יתום בארצות הברית ובאירופה לשתי ההתוויות של חוסר בהורמון גדילה בילדים ובמבוגרים.

פרוסט: נכסים בעלי ערך רב אשר ישלימו את האסטרטגיה של אופקו

"עסקה זו תואמת את מטרתה המוצהרת של אופקו להרחיב את מגוון התרופות פורצות הדרך בפלחי שוק מיוחדים", הגיב פרוסט. "ביחד עם התרופות המפותחות בפרולור, לאופקו יהיו 4 תרופות בניסויי פאזה שלישית ומגוון מוצרי דיאגנוסטיקה יחודדים בשלבים שונים של פיתוח. התרופות של פרולור לטיפול בחוסר בהורמון גדילה, בהמופיליה, בהשמנת יתר ובסוכרת, יחד עם הפלטפורמות הטכנולוגיות הייחודיות ומרכז המו"פ היעיל של החברה, מהווים נכסים בעלי ערך רב, אשר ישלימו באופן משמעותי את האסטרטגיה של אופקו".

"אנו מאמינים כי העסקה משקפת את הערך שיצרנו בפרולור, ומעניקה למשקיעינו תנאים כלכליים אטרקטיביים, כמו גם את ההזדמנות להמשיך ולהשתתף בהצלחתה של אופקו", אמר שי נוביק, נשיא פרולור.

"מינוף המשאבים המשותפים של שתי החברות לא רק מחזק את תכניות הפיתוח השונות, אלא גם מדגיש את מחוייבותנו לתת לחולים טיפולי דור-המשך מתקדמים, שעשויים לשפר את איכות חייהם", הוסיף ד"ר אברי הברון, מנכ"ל פרולור.

על-פי תנאי הסכם המיזוג, תרכוש אופקו את מניות פרולור הרגילות בדילול מלא, תמורת 7 דולר למניה, או 0.9951 מניית אופקו על כל מניית פרולור.

סגירת העסקה כפופה לתנאים מסויימים, לרבות אישור בעלי המניות של אופקו ושל פרולור ותנאים מקובלים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביומד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully