וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים הכריעה: המס על הבירה לא יירד

24.4.2013 / 12:03

המס על הבירה יישאר ברמתו הנוכחית ויעמוד על 4.19 שקל לליטר. יו"ר הוועדה סלומיאנסקי: "יש הסכמה עם האוצר - בהעלאת המסים הבאה - הבירה תוחרג"

בתום ויכוח סוער, הכריעה היום (ד'), ועדת הכספים: המס על הבירה לא יירד ויישאר על רמתו הקודמת בגובה 4.19 שקל לליטר. בכך קיבעה הוועדה את הצו שהעלה את מס הקנייה על הבירה ביוני 2012, אז הוא עמד על 2.18 שקל לליטר.

עפ"י האוצר, התוספת הנוסעת להכנסות המדינה עומדת על 245 מיליון שקל בשנה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) חזר על עמדתו, כי "ככל שנגדיל את הכנסות המדינה ממסים ממוצרים מסוג זה, נמנע קיצוצים והעלאת מיסים כואבים יותר".

בטרם ההצבעה המכרעת, הודיע סלומינסקי לחברי הוועדה, כי "יש הסכמה עם האוצר שבפעם הבאה שיעלו את המיסים על האלכוהול, יחריגו את הבירה. בנוסף, נפעל למצוא דרכים לסיוע למבשלות הקטנות. ביומיים שעברו מאז הדיון הקודם התקיימו דיונים בינינו לאוצר בעניין הניסיון להחריג את המבשלות הקטנות אך זה בעייתי מבחינה חוקית. קשה להחריג גורמים ספציפיים בענף מסוים מהעלאת מס על הענף כולו".

סמנכ"ל בכיר תכנון וכלכלה, ערן יעקב, שהודה בדיון הקודם, שבין השאר, מאחורי הכוונה להעלות את המס על הבירה קיים עניין פיסקאלי לכסות את הגירעון, הצהיר כי "ככל שנעלה את המיסים על האלכוהול, נשקול להחריג את הבירה. כמובן בהתאם לבדיקות מתאימות ובחינת ההשפעות של העלאת המיסוי עד כה. יחד עם זאת, הבירה איננה בן חורג בעולם העסקים הקטנים. יש המון מענקים והטבות שהמדינה נותנת לעסקים הקטנים".

כאמור, בדיון הקודם ביום שני השבוע הסביר יעקב את העיקרון של המיסוי הנוכחי, שכבר נכנס לתוקף ביוני 2012 ועתה הופך לקבוע: נקבע שעל משקה עם 100% אלכוהול ישולם מס קנייה של 84 שקל ומתוך זה גוזרים באופן ליניארי, שעבור משקה עם 5% אלכוהול (הממוצע של אחוז האלכוהול ברוב הבירות) ישולם מס בשיעור 5% מ-84 שקל. בסופו של דבר מדובר בהעלאה של המס ב-2 שקל לליטר מ-2.18 שקל ל-4.19 שקל; כלומר 60 אגורות לבקבוק של 330 מ"ל".

חברי הכנסת, כולל אלו שתמכו באישור הצו והפיכתו לקבוע, קראו לאוצר לבחון באופן ממשי ואף לחזור לוועדה עם פתרונות על-מנת להקל על המבשלות הקטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully