וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם ביציבות; פרולור זינקה 7.4%

גיא קצוביץ'

24.4.2013 / 23:43

אפל פרסמה אמש את תוצאותיה והיכתה התחזיות. מאקרו: נתון מכירות המוצרים בני-קיימא ירד יותר מהצפי. טבע תקים חטיבה גלובלית לתרופות ייחודיות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה יציבה כאשר מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה האדומה ושני המדדים הנוספים ננעלו כמעט ללא שינוי. זאת, חרף הסנטימנט החיובי בשווקים הגלובליים, בעוד דוחות טובים מהצפי של חברות מדד ה-S&P 500 דחפו בימים האחרונים את השוק קדימה. בזירת המאקרו פורסמו מכירות מוצרים בני-קיימא שירדו בשיעור חד והצביעו על ירידה בביקושים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

"כרגע אלה הדוחות שמניעים את השוק", אמרה לוסי מקדונלד, מנהל השקעות ב-Allianz Global investors לאחר פרסום תוצאותיה של חברת אפל אתמול (ועל כך - בהמשך). "בשבוע-שבועיים האחרונים התוצאות הכספיות של החברות בשוק תאמו יחסית את מה שציפינו לו, אבל בימים האחרונים יש מספר הפתעות מעניינות וטובות".

באירופה, כלכלנים עושים "סיבוב פרסה", כאשר בימים האחרונים גוברות הקריאות מצידם של מספר גורמים במוסדות הכלכליים הבינלאומיים, לפיהן יש להרפות מעט מתוכניות הצנע ולעודד את הצמיחה והתעסוקה. בסוף השבוע קרן המטבע העולמית הצהירה כי "יש לפעול בנחישות להמשך ההתאוששות הטבעית, במטרה להשיב את הכלכלה הגלובלית למסלולה". מעבר לכך, גם מדינות ה-G-20 החליטו בסוף השבוע להפסיק את הדרישות שלהן לצעדי צנע מחמירים.

בתוך כך, כלכלנים ב-Rabobank, UBS וב-RBS מעריכים כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) יחתוך את הריבית המרכזית בגוש האירו בכ-0.25% בשבוע הבא, וזאת על רקע נתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו באחרונה בארה"ב. הריבית עומדת כעת על רמה של 0.75%. 8 מתוך 18 כלכלנים צופים הורדת ריבית בשבוע הבא, בסך-הכל.

תמרור אזהרה לכלכלה האמריקאית. בזירת המאקרו התפרסם היום ב-15:30 נתון מכירות המוצרים בני-קיימא לחודש אפריל, שירד ב-5.7%, לעומת הצפי בשוק שעמד על ירידה מתונה יותר של 2.8%. זאת לעומת עלייה של 5.6% בחודש שעבר. כלומר, לפי הנתונים נרשמה ירידה חדשה בביקושים כמעט בכל המוצרים.

התפוח ירוק: אפל הכתה התחזיות

ענקית הטכנולוגיה אפל (405.46 -0.16%) דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על דוחותיה לרבעון הפיסקלי השני שלה לשנת 2013. החברה הכתה את התחזיות בשורת ההכנסות, והודיעה כי היא מעלה את הדיבידנד הרבעוני ב-15%. אפל דיווחה כי ההכנסות ברבעון הגיעו ל-43.6 מיליארד דולר, מעל הצפי בוול סטריט שעמד על 42.4 מיליארד דולר. זאת, לעומת 39.2 מיליארד דולר אשתקד. גם בשורת הרווח החברה עומדת בתחזיות, ואף מעט מעל, עם 10.09 דולר למניה. עם זאת, עדיין מדובר בירידה בשורת הרווח, לראשונה מאז 2003.

עוד אקזיט ענק לביומד הישראלי. אופקו הלת' (סימול: OPK) וחברת פרולור ביוטק (6.32+8.40%) הודיעו היום על הסכם מיזוג סופי לפיו אופקו תרכוש את פרולור בעסקת מניות כוללת תמורת מניות של אופקו. העסקה, בעלת ערך פוטנציאלי כולל של 480 מיליון דולר לערך, או 7 דולר למניית פרולור.

ענקית הרכב פורד (13.33 -0.22%) דיווחה היום לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013, כאשר בשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 41 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים שעמד על 38 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-35.8 מיליארד דולר, מעל התחזיות המוקדמות. מניית החברה מזנקת במסחר המקדים ביותר מ-2%.

טבע (38.66 +2.09%) המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה היום על הקמת חטיבה חדשה של תרופות ייחודיות גלובליות (Global Specialty Medicines - GSM) במטרה לבסס את נתח השוק שלה בשוק התרופות הייחודיות. בתוך כך, החברה דיווחה אתמול לרשויות בארה"ב כי ברבעון הראשון הסתכמו עלויות הלובינג שלה בכ-1.6 מיליון דולר, גידול של 62% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2012, ויותר מפי 2 מאשר ברבעון הקודם. בשנת 2012 כולה, טבע הוציאה כ-3 מיליון דולר על לובינג בארה"ב.

מניית קרדיט סוויס (26.84 +1.47%) השוויצרי, הנסחרת גם בניו-יורק, עמדה במוקד לאחר שהבנק דיווח על תוצאותיו הכספיות. הבנק הציג קפיצה ברווח הנקי לרבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליארד פרנק שווייצרי (1.37 מיליארד דולר), עלייה של 44 מיליון פרנק בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 1.27 מיליארד פרנק.

חברת קליקסופטוור (7.21 +2.27%) דיווחה גם היא. הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-24.5 מיליון דולר, גידול של 12% בהשוואה לאשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-100 אלף דולר, או 0 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 700 אלף דולר או 2 סנט למניה בדילול מלא אשתקד. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-800 אלף דולר, או 2 סנט למניה בדילול מלא.

אלביט מערכות (42 +1.87%) הודיעה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכת למדינה באפריקה, בהיקף של כ-40 מיליון דולר. המערכת, המשמשת לניתוח מידע מודיעיני והגנת סייבר, תסופק בתוך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully