וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: באיטליה יודיעו היום על הקמת ממשלה חדשה

פאדי מועלם

27.4.2013 / 14:33

סגן יו"ר המפלגה הדמוקרטית צפוי להודיע היום על הקמת ממשלה חדשה בשיתוף עם מפלגתו של ברלוסקוני. מדובר בחדשות רעות עבור האיחוד האירופי והמצדדים בתוכניות הצנע

האם הפלונטר הפוליטי באיטליה יגיע היום לסיומו? סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי אנריקו ליטה, מי שקיבל את המנדט מנשיא המדינה ג'ורג'יו נפוליטנו להרכיב ממשלה, עשוי להודיע היום על השלמת מלאכת הרכבת הממשלה לאחר שיגיע לסיכומים אחרונים עם מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני.

על פי הדיווח ב"רויטרס", ליטה עשוי להודיע כבר היום על הקמת ממשלה חדשה באיטליה, וכבר ביום שני הקרוב הוא יציג אותה לפרלמנט האיטלקי שיצטרך לאשר את ההרכב שלה. ליטה צפוי באותו יום גם להציג את המדיניות החדשה של הממשלה, שלצערם של רבים באיחוד האירופי, תהיה שונה בתכלית מהמדיניות שהציג ראש הממשלה הנוכחי מריו מונטי.

ההתקדמות במשא ומתן להרכבת ממשלה חדשה התאפשרה לאחר סדרה של אירועים שקרו באיטליה בשבועות האחרונים שכללה בין היתר הסכמה של נפוליטנו לכהן קדנציה נוספת בתפקידו, והתפטרותו של מנהיג מפלגת המרכז-שמאל "המפלגה הדמוקרטית" פייר לואיגי' ברסאני מתפקידו. נפוליטנו שחזר מכוונתו לפרוש מתפקידו באמצע מאי, הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה של ליטה, סגנו של ברסאני במפלגה שזכתה במירב הקולות בבחירות האחרונות שנערכו באיטליה בחודש פברואר.

המחלוקת העיקרית שנותרה כעת בין מפלגתו של ליטה לבין המפלגה של ברלוסקוני, הינה הדרישה של מפלגתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר לבטל מס על הבתים שהציגה ממשלת הטכנוקרט של מונטי במסגרת המאמצים שלה לאזון את התקציב של הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו. ביטול המס הזה יביא לגירעון של 8 מיליארד אירו בתקציב המדינה לשנה הנוכחית.

אם אכן הממשלה הזו תקום, מדובר בחדשות רעות עבור אירופה ועבור התומכים במדיניות הצנע. כפי שניתן לראות בפסקה הקודמת, גם ליטה וגם ברלוסקוני עצמו יצאו לא פעם נגד המדיניות הנוכחית של ממשלת איטליה שדגלה במספר תוכניות צנע על מנת לבלום את ההתדרדרות של הכלכלה האיטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully