וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להילחם בפייסבוק - והפסיד 3,000 דולר

רועי גולדנברג

29.4.2013 / 13:03

פייסבוק הציעה 3,000 דולר תמורת הדומיין facebook.co.il, הבעלים הישראלי דרש 10,000 דולרולא הסכים להתפשר - ובסוף נדרש לוותר עליו ללא תשלום

גם לנהל מו"מ צריך, ובטח כשאתה עושה את זה מול הרשת החברתית הפופולרית בעולם: הישראלי גל אראל רכש את הדומיין facebook.co.il באוקטובר 2006, שסיפק מידע על ארגוני צדקה שונים בישראל וציין כי אינו קשור לרשת החברתית. בפייסבוק העולמית לא יכלו לשבת בשקט כמובן והציעו לרכוש את הדומיין מידיו.

אראל ידע שיש בידיו זהב והחליט לנסות ולצאת עם ידיו על העליונה ועל הררי מזומנים: הוא דרש 10,000 דולר תמורת העברת שם המתחם לפייסבוק, אך זו סירבה כמובן והסכימה לשלם 3,000 דולר. במקום להסכים, אראל החליט להפחית מהדרישה שלו ולבקש 8,000 דולר אך נראה שזה היה כבר יותר מדי עבור מארק צוקרברג וחבריו בפייסבוק. הרשת החברתית סירבה לצעה והחליטה לפנות לבוררות מקומית, באמצעות איגוד האינטרנט הישראלי.

הליך הבוררות כנראה ילמד את אראל דבר או שניים על מו"מ - לא רק שהוא לא קיבל 10,000 דולר או אפילו 8,000 דולר, אלא שאפילו את הצעת פייסבוק לשלם 3,000 דולר הוא לא יזכה לקבל. באיגוד האינטרנט החליטו להכריע לטובת פייסבוק והוא ייאלץ להעביר את שם המתחם ללא כל תמורה כספית.

פייסבוק טענה כי היא מחזיקה למעלה מ-100 שמות מתחם הכוללים את המונח "facebook" וכי היא פועלת כבר מיולי 2004, בעוד אראל רכש את המתחם רק בשלהי אוקטובר 2006. כך החליט הרכב ה-ILDRP, מנגנון יישוב המחלוקות שמפעיל איגוד האינטרנט הישראלי, להכריע לטובת פייסבוק.

"מאחר והמונח 'facebook' מורכב המילים 'face' ו-'book', שביחד אינן מהוות מונח גנרי, יש בכך להעיד כי המשיב (אראל, ר' ג'), בעת שרשם את שם המתחם, ידע או היה עליו לדעת כי השם נמצא בבעלות העותרת (פייסבוק, ר' ג') ובשימושה", החליט ההרכב באיגוד האינטרנט.

עוד נכתב בהחלטה כי אראל רשם את שם המתחם באוקטובר 2006, יום אחד לאחר שפתח חשבון ב-facebook.com, כך ש"אין זה סביר כי המשיב לא היה מודע לעותרת, שירותיה וזכויותיה בשם במועד הרישום". עוד נכתב כי "ניכר כי למשיב אין כל אינטרס בהחזקת שם המתחם או שימוש בו לכל מטרה משלו, למעט לצורך הפקת רווח מהעברת הזכויות בו לגוף שהוא בעל הזכויות בשם, תמורת עלות לא סבירה. ההתנהלות מעידה על חוסר תום לב". ההרכב הורה לאראל להעביר את שם המתחם לעותרת בתוך 30 יום ממועד ההחלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully