וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרת מיליונר? הגרוש יוכל לקבל הקלה במזונות

29.4.2013 / 12:45

עו"ד עינבר לב: "זוגיות של הגרושה עם בן זוג אמיד עלולה ליצור פערים גדולים בין היכולות הכלכליות של האם לאלה של האב - וזו עילה מצידו להפחתה בתשלום"

"אם הגרושה הכירה מיליונר, בעלה הגרוש יוכל לדרוש הפחתה בתשלום המזונות ביום הנישואים של גרושתו ואף לפני כן" - כך טוענת עו"ד עינבר לב, העוסקת בדיני משפחה ובגירושים. לדבריה, "זוגיות חדשה של הגרושה עם בן זוג אמיד עלולה ליצור פערים מאוד גדולים בין היכולות הכלכליות של האם לאלה של האב - וזו עילה מצידו לבקש הפחתה בתשלום.

עו"ד לב מציינת כי "אם הגבר רוצה להגיש תביעה להפחתת דמי המזונות, עליו להוכיח כי התרחשו 3 שינויים מאז פסיקת המזונות: שהיקף ההכנסה שלו קטן מהמועד בו נקבעו המזונות; שהיקף ההכנסה של גרושתו גדל; ושצורכי הילדים הצטמצמו".

היא טוענת כי אם האישה התחתנה בשנית עם בן זוג בעל אמצעים, הדבר מצביע על כך שהכנסתה של האישה גדלה, ושצרכי הילדים קטנו. למעשה, לדבריה, מאז נישואי הגרושה לבעל המיליונר, הוא זה שלמעשה משלם את מרבית הוצאות הקטינים, ולכן הוצאות אלה כבר אינן מהוות נטל כבד על האם, כפי שהיו טרם נישואיה החדשים.

לדברי עו"ד לב, המגמה כיום בבתי המשפט לענייני משפחה היא ליצור איזון בין בני הזוג הגרושים, ולא להקשות על האב. בתי המשפט יתחשבו בראש ובראשונה בטובת הילדים, ויבדקו שכל צורכיהם ממשיכים להיות ממומנים. "לאור זאת, אם הגרושה התחתנה עם מיליונר, ויכולה מעתה לדאוג לצורכי הילדים ללא כל קושי, הרי שבית המשפט יוריד מהנטל הכבד שרובץ על האב".

לדברי עורכת הדין, "כאשר אב גרוש מבקש הפחתת מזונות תחת עילות אלה, חשוב שיוכיח כי טיב היחסים בין הגרושה למיליונר אכן הביא להגדלה בהכנסתה. ההוכחה היא לאו דווקא משך הזמן שהיחסים בין הגרושה למיליונר נמשכים - מספיקה, למשל, העובדה שהשניים נישאו ולא חתמו על הסכם ממון ביניהם, על מנת שהגרוש יוכל להגיש את התביעה".

עו"ד לב מציינת כי הגרוש אפילו לא חייב להמתין לנישואיה של גרושתו לבן זוגה החדש והאמיד: "גם אם הגרושה ובן זוגה המיליונר גרים ביחד, יוכל בעלה לשעבר לטעון כי הקשר ביניהם יציב מספיק, כדי להוכיח את הגדלת הכנסתה כתוצאה מכך".

"אם הגרושה נפרדת בסופו של דבר מהמיליונר, ייתכן שהדבר יביא דווקא להגדלת שיעור המזונות שחל על האב", טוענת עו"ד לב, ואז האישה תצטרך להוכיח כי כושר השתכרותה פחת, כי כושר ההשתכרות של הגרוש שלה עלה או נותר בעינו, וכי צורכי הילדים גדלו. בנוסף, היא תצטרך להוכיח כי יצאה מהקשר עם בן זוגה המיליונר מבלי שצברה רכוש כלשהו".

  • עוד באותו נושא:
  • מזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully