וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיסקה לא שיפרה את דירוג ורטהיימר ברשימת העשירים

פורבס

2.5.2013 / 15:57

עיסקת מכירת ישקר למשקיע וורן באפט אומנם הכניסה לא מעט כסף למשפחת ורטהיימר אך מקומם בדירוג העשירים של פורבס לא השתפר והם נותרו במקום השלישי

עסקת הענק, במסגרתה רכש המשקיע המיליארדר וורן באפט את 20% הנותרים מחברת ישקר הישראלית תמורת 2.05 מיליארד דולר, והשלים רכישת 100% מן החברה, הכניסה מיליארדי שקלים לא רק לקופת המדינה בתשלום מסים, אלא גם לכיסם של בני משפחת ורטהיימר. אולם למרות העסקה, בני משפחת ורטהיימר, אשר דורגו במקום השלישי בדירוג הישראלים העשירים בעולם של פורבס, נותרו "רק" במקום השלישי בדירוג, ולא הצליחו להתקדם.

לאתר פורבס ישראל

בדירוג פורבס האחרון הוערך שוויה של משפחת סטף ורטהיימר ב-4.4 מיליארד דולר. השווי כלל את שווי האחזקות המוערך בנתח בישקר שעדיין היה בידיהם, ואת הרווח שעשו לפני שבע שנים כשמכרו 80% מהחברה לבאפט לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר (ומתחשב גם במס הגדול ששילמו אז על העסקה).

על פי הערכות שונות, תשלם משפחת ורטהיימר 2-1.5 מיליארד שקל במס למדינת ישראל על העסקה האחרונה. על פי שער הדולר הנוכחי מדובר בכ-560-420 מיליון דולר. שווי אחזקות המשפחה בחברה (20%) הוערך בדירוג פורבס על פי העסקה הקודמת, אך זו הנוכחית שיקפה לחברה שווי חברה כפול מזה שהוערך מוקדם יותר - 10 מיליארד דולר.

על כן, הערכת השווי המעודכנת של משפחת ורטהיימר לאחר העסקה היא 5 מיליארד דולר - סכום מרשים לכל הדעות, אך עדיין נמוך משמעותית מהמשפחה המובילה בדירוג עשירי ישראל של פורבס - משפחת עופר.

עידן עופר הוא המוביל בדירוג, עם שווי מוערך של 6.5 מיליארד דולר בשל אחזקותיו בחברה לישראל, כשאחריו נמצא אחיו אייל עופר, אשר שוויו מוערך ב-6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully