וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ה-S&P 500 בשיא חדש; מניית פייסבוק זינקה 5.6%

פאדי מועלם

2.5.2013 / 23:10

הפדרל ריזרב הודיע כי הוא לא משנה את מתווה תוכנית התמריצים שלו. הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית לשפל היסטורי. ירידה בתביעות לדמי אבטלה ובגירעון המסחרי

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים על רקע הורדת הריבית באירופה על ידי הבנק המרכזי, והודעת הפדרל ריזרב מאתמול לפיה הוא ממשיך בתוכנית התמריצים שלו כרגיל. בזירת המאקרו התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה והמאזן המסחרי של ארצות הברית לחודש מארס.

הפדרל ריזרב הודיע אתמול, לאחר החלטת הריבית, כי הוא מותיר את תוכנית התמריצים שלו על כנה במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. בהודעה שפורסמה יחד עם הודעת הריבית נכתב כי הפד ימשיך בתוכנית התמריצים כל עוד לא נרשם שינוי כלשהו בכלכלה האמריקאית.

"ועדת השוק הפתוח מוכנה להגביר או להאט את קצב רכישות האג"ח, כדי לשמר מדיניות כמותית מתאימה לתחזיות הנוגעות לשוק העבודה ולשינויים באינפלציה", נכתב בהודעה של הפד.

באירופה הנושא המרכזי להיום הינו החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי שהתפרסמה בשעה 14:45 שעון ישראל במסגרתה הוריד הבנק את הריבית ב-0.25 נקודות האחוז ונקבעה על שיעור של 0.5%. כ-45 דקות לאחר מכן קיים נשיא הבנק מריו דרגי את מסיבת העיתונאים המסורתית שלו.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

האנליסטים העריכו כי הבנק יוריד את הריבית בהתבסס על נתוני המאקרו שפורסמו בשבוע האחרון באירופה שהצביעו כי שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לשיא חדש ועומד כעת על 12.1%, במקביל נרשמה ירידה באינפלציה לשיעור הנמוך ביותר מזה 3 שנים ועומדת כעת על 1.2%. שילוב שני הדברים הללו נותנים לבנק האירופי מרווח תמרון להורדת הריבית.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו שהתפרסמו היום. לאחר האכזבה אתמול מנתוני סקר ה-ADP שבוחן את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי, התפרסם היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה שהפתיעו לטובה ורשמו ירידה לרמה של 324 אלף תביעות חדשות לעומת צפי לעלייה לרמה של 346 אלף תביעות.

גם המאזן המסחרי של ארצות הברית לחודש מארס הפתיע לטובה, והגירעון המסחרי הצטמצם בצורה חדה יחסית והוא עומד כעת על 38.3 מיליארד דולר, כשהצפי היה שהוא יישאר ללא שינוי על רמה של 43 מיליארד דולר.

טבע היכתה התחזיות

חברת טבע (37.8 -0.79%) פרסמה היום, לפני פתיחת המסחר, את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013. הכנסות החברה עמדו על 4.9 מיליארד דולר והרווח התפעולי הסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר ברבעון, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אינטל (24.11 +0.50%) הודיעה כי סמנכ"ל התפעול של החברה, בראיין קרזניץ', ימונה למנכ"ל הבא שלה.

גם מניית פייסבוק (28.97 +5.61%) עמדה במוקד לאחר שאתמול פרסמה החברה את דוחותיה. מהדוחות עולה כי החברה עקפה את התחזיות בשורה העליונה ורשמה הכנסות של 1.46 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה פיספסה את התחזיות בסנט אחד כאשר דיווחה על רווח של 12 סנט למניה.

חברת סיוה (14.97 +0.60%) דיווחה היום כי בנטרול רישום עלות אופציות לעובדים, ירד הרווח התפעולי ברבעון הראשון ב-55% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-2.6 מיליון דולר, כ-22% מהמחזור. הרווח הנקי המתואם ירד ב-51% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-2.9 מיליון דולר, כ-24% מהמחזור. ואילו הרווח המדולל למניה ירד ב-46% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-13 סנט, 2 סנט מתחת לתחזית הממוצעת בוול-סטריט.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG (7.82-0.38%) הודיעה היום על שיתוף פעולה עם אינטל בפיתוח נתב תקשורת מתקדם המיועד לתעשיית הכבלים, שיאפשר שירותי טלפוניה מתקדמים באיכות HD לצד שירותי בית חכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully