וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הכריע: הטבת המס לחברות תצומצם, ישלמו 15%

אדריאן פילוט

6.5.2013 / 16:57

המס לחברות בפריפריה יעלה ל-10%. מדובר בחברות חדשות שייכנסו למסלול החוק לעידוד השקעות הון, שכן אין אפשרות לתקן את שיעורי המס באופן רטרואקטיבי

מאבק "גלובס" נגד חוק עידוד השקעות הון נשא פרי: שר האוצר, יאיר לפיד, הכריע היום ובהתאם לחשיפת "גלובס" מה-11 באפריל החליט לצמצם את הטבת מס לחברות שבמסגרת החוק לעידוד השקעות הון. כך נודע ל"גלובס".

לפי הכרעת לפיד, מס הכנסה של החברות במרכז יעמוד על 15%, השיעור הנוכחי, ולא ירד עוד לרמה של 12% כפי שתוכנן, כאשר המס שישלמו החברות בפריפריה יעלה ל-10% לעומת השיעור הנוכחי. מדובר על חברות חדשות שייכנסו למסלול החוק, שכן אין אפשרות לתקן את שיעורי המס באופן רטרואקטיבי.

בניגוד ליובל שטייניץ, שר האוצר הקודם אשר תמך באופן נלהב בהפחתות המס לחברות שבמסגרת החוק, לפיד התנגד לפער הקיים בין מס חברות לכל החברות העומד על 25% ואף צפוי לעלות, לבין החברות המוטבות שצפוי להגיע ל-12%.

אתמול חשף דוח מנהל הכנסות המדינה כי חברות טבע, אינטל, כיל וצ'קפוינט, הנמנות החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי, קיבלו מהמדינה הטבות מס רק בשנת 2010 של כ-3.88 מיליארד שקל, שהם כ-70% מכלל הטבות מס במסגרת חוק זה שניתנו באותה שנה.

עוד נכתב בדוח כי ב-2010 העניקה המדינה הטבות מס בסך 5.6 מיליארד שקל, גידול ריאלי של 11.4% לעומת שנת 2009. נזכיר כי בשנת 2009 הסתכם הגירעון הממשלתי בכ-5% וב-2010 בכ-4% מהתמ''ג - כאשר גירעון של יותר מ-3% תמ''ג נחשב "גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully