וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה בגזירות: האוצר שוקל העלאת מס הכנסה ב-1.5%

שירות גלובס

6.5.2013 / 21:57

משרד האוצר יגיש הלילה את הצעת התקציב הסופית. בין היתר, נשקלת העלאת מס ההכנסה בכל מדרגות המס, קיצוץ משמעותי בקצבאות הילדים וביטול סבסוד הצהרונים

האם האוצר מנסה להקצין את עמדותיו? משרד האוצר צפוי להגיש הלילה (שני) את הצעת התקציב ואת חוק ההסדרים לאישור הכנסת. אולם כעת נודע כי ככל הנראה הגזירות שתוכננו בתחילה יוחמרו עוד יותר. בין היתר, האוצר מציע להעלות את מס ההכנסה ולקצץ באופן משמעותי את תשלומי קצבאות הילדים.

ישיבת סיעת יש עתיד, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
לפי ההצעה, האוצר מתכנן להטיל מס על עקרות בית. שר האוצר יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

לפי הצעת האוצר, מס ההכנסה יועלה ב-1.5% בכל מדרגות המס וקצבאות הילדים יקוצצו בהיקף של 3-4 מיליארד שקל נוספים. הקיצוץ יבוצע בשתי דרכים: האחת - ביטול הדיפרנציאליות בין הילדים לפי עקרון "קצבה שווה לכל ילד", והאחרת - קיצוץ של ממש בקצבה האחידה של כל הילדים. בנוסף, לפי הערכות, התשלומים לבתי הספר יועלו ובמקביל יבוטלו ההטבות שנקבעו בהמלצות ועדת טרכטנברג בנוגע לסיבסוד הצהרונים.

לפי הצעת התקציב, האוצר מתכנן להטיל מס על עקרות בית וכן לבצע קיצוצים נרחבים במגזר הציבורי שיבואו לידי ביטוי בביטול תוספות השכר שניתנו וצימצומן ל-10 מיליארד שקל, כלומר מדובר קיצוץ של 4 מיליארד שקל.

אומנם האוצר מגיש את הצעת התקציב הערב, אך לממשלה יש כשבוע לדון בהצעה זו ולהביא אותה לאישור רק ב-13 לחודש. לכן, בכל פעם שמשרד האוצר מגיש את הצעת התקציב הוא מנסה להקצין את עמדותיו כדי שהממשלה תאשר בסוף תקציב שעדיף מבחינתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully