וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדרית הצעירה בעולם תתרום מרבית הונה

קלייר אוקונור, פורבס

8.5.2013 / 12:59

שרה בלייקלי בעלת ספנקס שהיא החברה הצעירה ביותר ברשימת המיליארדרים של פורבס קיבלה טלפון מביל גייטס ששכנע אותה להצטרף לקרן הצדקה שלו

המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם, שרה בלייקלי הודיעה שתוותר על מרבית הונה. בלייקלי, מייסדת אימפריית המחטבים ספנקס, הפכה לאשה הראשונה שמצטרפת ל"יוזמת הנתינה", הקרן שייסדו וורן באפט וביל גייטס במטרה לעודד את האנשים העשירים בעולם להעניק לפחות מחצית מהונם לצדקה. קרן גייטס הודיעה על הצטרפותה של בלייקלי, לצד שמונה מצטרפים אחרים, מה שמגדיל את מספר השותפים בתוכנית ל-114.

לארתר פורבס ישראל

בלייקלי, שבנתה את הונה במו ידיה, היא האשה הצעירה ביותר בדירוג המיליארדרים של פורבס, והונה מוערך במיליארד דולר. הפנייה להצטרף לקרן הגיעה אליה מגייטס עצמו.

שרה בלייקלי. רויטרס
עד כה התמקדה הפעילות הפילתרופית של בלייקלי בעיקר בסיוע לנשים ונערות/רויטרס

"אחרי שהופעתי על השער של פורבס קיבלתי טלפון ממשרדו של גייטס, שם אמרו שגייטס רוצה להיפגש איתי לארוחת ערב", היא אמרה. אחרי הארוחה במיאמי, בה השתתפו גם רעייתו של גייטס ומייסדת-שותפה של הקרן, מלינדה גייטס, ומספר אנשים נוספים, ארכו מספר חודשים עד שבלייקלי השיבה בחיוב.

"אני בשלב קצת אחר במסע שלי", היא אמרה, וציינה כי ספנקס נותרה חברה פרטית (היא מחזיקה ב-100% מהמניות). "עדיין לא הפכתי את מרבית הנכסים שבבעלותי לנזילים, אך שמתי בצד רווחים בכל שנה, ותמיד ידעתי שאני רוצה לעשות משהו עם הכסף הזה".

עד כה התמקדה הפעילות הפילתרופית של בלייקלי בעיקר בסיוע לנשים ונערות, בסיוע ידידה והמנטור שלה ריצ'ארד ברנסון (אשר היה הבריטי הראשון שהצטרף ליוזמה של גייטס בפברואר).

באחרונה תרמה בלייקלי 100 אלף דולר ל"תוכנית ההעצמה", קמפיין הומניטרי בדטרויט אשר מתמקד ביצירת משרות לנשים חסרות בית באמצעות תשלום על ייצור שקי שינה לחסרי בית. בלייקלי פגשה את מייסדת הפרויקט ורוניקה סקוט בוועידת פורבס לפילנתרופיה ב-2012 ומיד הזמינה אותה למטה ספנקס באטלנטה.

בלייקלי מקווה שהחברות שלה בארגון של גייטס תאפשר לה להיפגש עם אנשים רבים יותר העוסקים בפילנתרופיה, כמו גם לקבל עצות מנדבנים ותיקים כמו גייטס ובאפט. "זו הזדמנות אדירה ללמוד", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully