וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תרכוש את וויז תמורת חצי מיליארד דולר?

צחי הופמן

9.5.2013 / 10:42

לחברה הישראלית יש כבר מעל 34 מיליון מנויים, והיא צופה כי המספר יוכפל ל-70 מיליון עד סוף השנה. האם פייסבוק תפרק את Waze כפי שעשתה לחברות אחרות שרכשה?

פייסבוק מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת Waze מפעילת אפליקציית הניווט הפופולרית, תמורת סכום של חצי מיליארד עד מיליארד דולר. החברות נמצאות בשלבים אחרונים של המגעים.

ב-Waze סירבו להגיב לשאלות "גלובס" בנושא וכאשר נשאלו האם פייסבוק תפרק את החברה כפי שעשתה עם חברות קודמות, ענו: "אל תדאגו, אנחנו נהיה בסדר".

אם העסקה תיסגר סופית, זו תהיה הרכישה השלישית של פייסבוק בישראל - אחרי סנפטו (Snaptu) שנרכשה ב-2011 תמורת 70 מיליון דולר ו-Face.com שנרכשה בשנה שעברה ב-60 מיליון דולר.

כבר בשלהי חודש אוגוסט 2012 דווח כי פייסבוק במגעים לרכישת החברה הישראלית, ואפילו ראשי Waze ונציגי פייסבוק ערכו פגישה בארץ, אך אז זה לא התגבש לכדי עסקה.

בינואר השנה אתר הטכנולוגיה טק קראנץ' והאתר הישראלי "ניוזגיק" דיווחו כי דווקא אפל במו"מ לרכוש את אפליקציית הניווט תמורת כ-400 מיליון דולר כדי לכפר על כישלון שירות המפות שלה, אבל בכירים באפל הכחישו את הידיעה וב-Waze לא הגיבו.

גייסה 67 מיליון דולר מ-2009

Waze פיתחה את אחת מאפליקציות הניווט המוכרות והפופלריות בשוק. החברה מציעה יישום לסמארטפונים, טאבלטים ומערכות לרכב, שמאפשר לנווט בכבישים בישראל ובמדינות שונות בעולם, כאשר מידע על עומסי תנועה, שוטרים, תאונות דרכים, מכוניות תקועות ומצלמות מהירות, מגיע מהמשתמשים ששייכים לרשת החברתית הזו.

Waze קמה בשנת 2009, ובאוקטובר 2012 היא הודיעה על גיוס גדול בהיקף של כ-30 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון Horizons Ventures של המיליארדר לי קאשינג מהונג קונג, קליינר פרקינס ו-IFUND. בסך הכול גייסה החברה 67 מיליון דולר מבלו רן, מגמה, מיקרוסופט, קוואלקום, ורטאקס. לחברה יש כבר מעל 34 מיליון מנויים, והיא צופה כי המספר יוכפל ל-70 מיליון עד סוף השנה הנוכחית. בחברה ציינו מספר נקודות ציון כדי להגיע ליעד הזה: 40 מיליון משתמשים עד מארס 2013 ו-50 מיליון משתמשים עד יולי.

חיבור של פייסבוק עם Waze יכול לשפר משמעותית את הביצועים של החברה הישראלית. ווייז כמעט ואינה מוכרת במדינות מחוץ לישראל וארה"ב, והחשיפה דרך פייסבוק תאפשר לה להגדיל את הגישה למאגר משתמשים גדול בהרבה. המאגר הזה יאפשר לחברה לקבל חיווי טוב יותר על מצב התנועה במדינות שונות, כולל מיפוי מפורט יותר של הכבישים.

מהצד של פייסבוק, מדובר ביכולת לפנות לחברים שלה גם בזמן שבו הם נמצאים ברכב. פייסבוק יכולה לשלב הצעות פרסומיות שלא רק מבוססות על התוכן אלא גם על הרגלי הנהיגה של הגולש, עוד לפני שיצא מהבית, ולהציע שיתוף מידע בין משתמשי פייסבוק במחשב ובסמארטפון לנמצאים ברכב (לא בהכרח בטקסט, אלא בקול), שיחות וידיאו ומידע שיכול להתאים לחוויית הנסיעה בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully