וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני השמאי: 2.5 מיליון שקל לדירה בתל אביב

הלל קורן

12.5.2013 / 11:04

נתוני השמאי הממשלתי חושפים מציאות עגומה מאוד בשוק הדירות. המחירי עלו ב-5% ברבעון הראשון של השנה. השיאניות: ת"א, חיפה ואשדוד עם זינוקים של 7%-11%. צפו בטבלת המחירים

השמאי הממשלתי במשרד המשפטים מפרסם היום (א') את סקירת מחירי הדירות לרבעון הראשון של 2013, ממנה עולה כי המחיר לדירת 4 חדרים עלתה ברבעון החולף ב-0.9% בממוצע - אך המחיר זינק ב-5% בשנה האחרונה, מאז הרבעון הראשון של 2012.

מחירי דירות. גלובס
מחירי דירות/גלובס

על פי השמאי הממשלתי, צעדי בנק ישראל לריסון שוק הדיור כשלו למעשה: "ההשפעה, ככל שהיתה לצעדים אלה, לא באה לידי ביטוי במחירי הדירות ברבעון זה, לא אובחן צמצום בהיקף העסקאות או ירידה במחירי הדירות שנסקרו ברבעון החולף".

עוד עולה מהנתונים כי עקב ירידה בקצב התחלות הבנייה ויציבות ברמת ביקושים גבוהה, מלאי הדירות המוצעות למכירה הצטמצם במהלך שנת 2012, אולם ברבעון זה מסתמן כי אין שינוי במלאי של דירות חדשות בלתי מכורות, שעומד - נכון לסוף מארס 2013 - על כ-20.35 אלף יחידות דיור.

במקביל, מדווח מהבנקים על היקף גבוה של נטילת משכנתאות.

"הרבעון הנסקר התאפיינה בתקופת בחירות ובהמתנה להקמת ממשלה חדשה, ולווה בחוסר וודאות לגבי מגמות, יעדים, גזירות וצעדים כלכליים שינקטו ע"י הממשלה שתקום. בנוסף, חוסר וודאות ואי יציבות בכלכלה העולמית ובעיקר באירופה, בד בבד עם ההצהרות וההוראות שננקטו על ידי בנק ישראל, מלווים את ענף הנדל"ן בכלל והדיור למגורים בפרט, ומשפיעים על התנהלתו לאורך הרבעון הנסקר, כמו גם במשך השנה האחרונה", נכתב בסקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully