וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס סגר 18 ימים של עליות

קובי ישעיהו

15.5.2013 / 0:21

רצף שבירת השיאים בוול סטריט נמשך ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 קבעו שיאי נעילה חדשים. מניית חברת אפל ממשיכה לדשדש וירדה היום בכ-2.5%

וול סטריט לא מפסיקה לשבור שיאים. המסחר שם ננעל היום (ג') בעליות שערים כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ממשיכים במסורת שלהם בימים האחרונים של שבירת שיאי הנעילה. מנהל הקרנות דיוויד טפר תרם את חלקו לעליות כשבריאיון לרשת CNBC הוא אמר כי הוא מאוד שורי על שוק המניות.

מנהל הקרנות דיוויד טפר אמר היום כי הוא מאוד שורי על שוק המניות. דבריו של טפר שלחו את וול סטריט לעליות שערים, כשמדד ה-S&P 500 נסחר ברמות שיא חדשות. גם באירופה, שהמסחר בה התאפיין ברוב שעות היום במגמה מעורבת, עברה לעליות שערים בעקבות דבריו של טפר. "מקווה מאוד שיש כוונה רצינית של הפד להצר בצורה משמעותית את היקף רכישות האג"ח כי אחרת אנחנו עלולים לחזור למצב שהיה בחצי השני של שנת 1999", אמר טפר בריאיון ששודר אחר הצהריים. "אם הפד לא יפחית את היקף הרכישות, אז השוק ייכנס לעליות מטורפות בקצב מסחרר. אך אם רוצים שהשוק ימשיך לעלות אך בקצב יציב, על הפד להפחית את הרכישות".

כל 10 המגזרים של מדד ה-S&P 500 רשמו עליות כשהמגזרים המובילים את העליות הם מגזר הפיננסים והאנרגיה. לעומת זאת, מניית חברת אפל ירדה בכ-2.5% במסחר ער במיוחד, אך לא היו חדשות שקשורות לחברה שמסבירים את הירידה.

מחירי הייבוא רשמו ירידה של 0.2%

לפני פתיחת המסחר היה חשש כי הבנק המרכזי הסיני לא מתכוון להשיק תוכנית תמריצים לעידוד הכלכלה המקומית, השש הזה גרם למדד שנגחאי לרדת לרמתו הנמוכה ביותר מזה כשבוע. בנוסף על כך, דיווחים בסין טוענים כי הממשלה עומדת להוריד את תחזית הצמיחה השנתית של המדינה מ-7.5% ל-7%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (שני) במגמה מעורבת, כאשר הדאו ירד קלות בעוד S&P 500 והנאסד"ק ננעלו ביציבות יחסית. זאת, לאחר שאת השבוע הקודם סיימו המדדים בשיאים חדשים. גם המסחר בבורסות אירופה נסגר במגמה מעורבת.

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו, מלבד מחירי הייבוא והייצוא. מחירי הייבוא בחודש אפריל, לא כולל נפט, רשמו ירידה של 0.2%. מחירי הייצוא, לא כולל מוצרים בתחום החקלאות, רשמו ירידה של 0.5%. אתמול דווח כי המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אפריל מעל לתחזיות בוול סטריט, בשיעור עונתי של 0.1%, במה שמסתמן כנתון מרגיע בקשר לחשש מירידה בהוצאות הצרכנים.

וול סטריט. AP
וול סטריט/AP

מניית סלקום רשמה אתמול ירידה חדה לאחר שהחברה פירסמה את הדוח לרבעון הראשון של 2013, ממנו עלה כי היא פיספסה את תחזיות השוק בשורה העליונה והתחתונה. סלקום דיווחה על צניחה של 20.6% בהכנסות הרבעון הראשון לסך של 1.26 מיליארד שקל. מדובר ברף הכנסות נמוך בכ-12% מתחזיות האנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מניית סלקום, שצפו לחברה הכנסות בהיקף 1.43 מיליארד שקל ברבעון הראשון. גם בשורת הרווח למניה סלקום פיספסה את צפי השוק - החברה הרוויחה 67 אגורות למניה, לעומת התחזית לרווח של 1.05 שקל למניה. במונחים אבסולוטיים, סלקום הרוויחה ברבעון הראשון 67 מיליון שקל - צניחה של 61.3% לעומת הרבעון הראשון של 2012. דיווחים טוענים כי חברת המחשבים דל תקדים את פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2013 ליום חמישי הקרוב. על פי גורמים המקורבים לחברה, התוצאות של ענקית המחשבים צפויות להיות מאכזבות.

גם חברת סטרטסיס (Stratasys), יצרנית מערכות וחומרים להדפסה בתלת-ממד, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2013. זהו הרבעון השני שבו מציגה החברה תוצאות מאוחדות בהמשך למיזוג בין סטרטסיס ואובג'ט, אשר הושלם ב-1 בדצמבר 2012. הכנסותיה המתואמות (NON GAAP) ברבעון הראשון של 2013 צמחו בכ-18% לכ-98.2 מיליון דולר הרווח הנקי המתואם (במונחי Non-GAAP) צמח בכ-40% לכ-17.6 מיליון דולר.

פריון רשמה עלייה חדה לאחר שדיווחה אתמול כי הרווח הנקי ברבעון הראשון גדל ב-166% והסתכם ב-5.8 מיליון דולר. חברת פוינטר טלוקיישן דיווחה אתמול כי הרווח נקי הסתכם ברבעון הראשון בכ-800 אלף דולר או 0.14 דולר למניה, בהשוואה לכ-200 אלף דולר או 0.03 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully