וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת במיתון: צמיחה שלילית ברבעון הראשון של 2013

פאדי מועלם

15.5.2013 / 10:47

הצמיחה ברבעון הראשון של 2013 עמדה על (0.4%-) בחישוב שנתי ועל (0.2%-) לעומת הרבעון הרביעי של 2012. הנתונים עלולים להגביר את הלחצים על ממשלת צרפת ליישום רפורמות

האם משבר החוב באירופה מחמיר? צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו נכנסה היום באופן רשמי למיתון לאחר שהציגה בשני הרבעונים האחרונים צמיחה שלילית בתמ"ג. הנתונים האחרונים עלולים להגביר את הלחצים המופעלים על המדינה ליישום הרפורמות הדרושות ממנה.

על פי הנתונים שפרסמה היום סוכנות הסטטיסטיקה הרשמית של המדינה, נרשמה צמיחה שלילית של 0.4% בתמ"ג ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון המקביל בשנת 2012. גם לעומת הרבעון הרביעי של 2012 נרשמה צמיחה שלילית של 0.2%.

הנתונים הללו הם גרועים יותר מהתחזיות של האנליסטים של רויטרס שציפו כי צרפת תרשום צמיחה שלילית של 0.1% לעומת הרבעון הרביעי של 2012, כשאז רשמה המדינה צמיחה שלילית של 0.2%. צרפת סובלת בשנים האחרונות מרמות משיעור שיא באבטלה (בדומה למצב בשאר אירופה) וירידה בביטחון הצרכנים והעסקים.

רק אתמול התפרסם ריאיון שנערך עם שר האוצר הצרפתי פייר מוסקוביץ' ובה הוא טען כי הוא לוקח את מצבה הכלכלי של צרפת ברצינות אך הדגיש כי הוא לא יסכים ללישום שום מדיניות צנע. נתוני התמ"ג של היום עלולים להגביר את הביקורת על הממשלה הצרפתית שבמקום ליישום רפורמות בשוק העבודה, מעדיפה לטפל במשבר באמצעות הטלת מסים נוספים על העשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully