וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ייפתח על רקע נתוני הצמיחה והראלי בעולם

פאדי מועלם

18.5.2013 / 16:26

ביום חמישי פרסמה הלמ"ס כי הצמיחה ברבעון הראשון עמדה על 2.8% ובכך התפוגגו החששות מהאטה. בוול סטריט נמשך הראלי ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ממשיכים לשבור שיאי נעילה

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח מחר על רקע גל העליות שנרשם בבורסות העולם שמוביל את הבורסות באירופה ובוול סטריט לרשום שיאים חדשים. גם נתוני הצמיחה שפורסמו ביום חמישי השפיעו לטובה על המסחר בבורסה והפיגו את החששות כי המשק הישראלי נמצא בהאטה. בזירת המאקרו, תפרסם הלמ"ס ביום רביעי את נתוני הייצור התעשייתי וייצוא השירותים של חודש מארס.

כאמור המסחר ביום חמישי ננעל בעליות שערים, וזאת לאחר שבימים שלישי ורביעי לא התקיים מסחר בשל חג השבועות. במהלך הימים האלה גל העליות בוול סטריט ואירופה נמשך, מה שעזר לבורסה המקומית לנעול את המסחר ביום חמישי עם מסכים ירוקים. מדד ת"א 25 עלה ביום חמישי ב-0.92% ונקבע על רמה של 1215.76 נקודות.

הבורסה גם קיבלה עידוד מפרסום נתוני הצמיחה שהצביעו על כך שהכלכלה הישראלית צמחה בשיעור של 2.8% ברבעון הראשון של 2013 וזאת לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון הרביעי של 2012. בכך התפוגגו החששות מכך שהמשק נמצא בתהליך של האטה.

נתון לא פחות חשוב: הצריכה הפרטית עלתה ב-5.6% ברבעון הראשון, עלייה של כ-4% בצריכה הפרטית לנפש, וזאת לאחר ירידה של 0.5% בצריכה הפרטית ברבעון האחרון של 2012. עלייה זו מוסברת בגידול של כ-14% בהוצאה למוצרים בני קיימא לנפש שברבעון האחרון של 2012 ירדו בכ-4%, וזאת בעיקר בגלל זינוק חד של 64% ברכישת כלי רכב.

סוחר רכב. ShutterStock
זינוק חד ברכישת כלי רכב/ShutterStock

נעבור למה שקורה בעולם ולשיאים שהבורסות רושמות שם. בפעם המי יודע כמה בתקופה האחרונה שברו שוב מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 את שיאי הנעילה של כל הזמנים שלהם, ובכך סגרה וול סטריט שבוע רביעי ברציפות של עליות שערים שכלל אינספור שבירות של שיאים.

הסיבה המרכזית לנעילה החיובית ביום שישי האחרון בוול סטריט הינה סנטימנט הצרכנים בארצות הברית שעלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מזה כמעט 6 שנים, על רקע ביטחון רב יותר של האמריקנים באשר לעתידם הכלכלי. המדד הראשוני של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה ל-83.7 נק', לעומת 76.4 נק' באפריל. צפי האנליסטים עמד על 78 נק' בלבד. מדובר, כאמור, בקריאה הטובה ביותר מאז חודש יולי 2007.

גם באירופה החליטו להצטרף לחגיגה בוול סטריט והמסחר שם ננעל ביום שישי בעליות שערים וברמות שלא נראו שם מזה מספר שנים. אך בניגוד לארצות הברית, הנתונים הכלכליים באירופה ממשיכים להיות חלשים וביום רביעי התבשרנו כי צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה ביבשת, נכנסה למיתון באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully