וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: פישר יחתוך את הריבית ל-1.25%

משה גולן

19.5.2013 / 17:20

לפני כשבוע הודיע נגיד בנק ישראל על הורדת הריבית לשפל של 3 שנים. ג'ונתן כץ, כלכלן בבנק ההשקעות HSBC, מעריך כבר בשבוע הבא הוא יכריז על הורדה נוספת

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר "הטיל פצצה" בשוק המקומי לפני כשבוע כאשר הכריז במפתיע על הורדת הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%, שפל של 3 שנים. אולם, לפי הערכות בשוק פישר עדיין לא "אמר את המילה האחרונה" והוא עשוי לחתוך את הריבית פעם נוספת כבר בשבוע הבא.

ג'ונתן כץ, כלכלן בבנק ההשקעות HSBC מעריך כי בנק ישראל יחתוך את הריבית ב-0.25% כבר בשבוע הבא, (בישיבת הריבית ביום שני) לרמה של 1.25%, במטרה לשלוח מסר חד וברור לשחקנים בשוק המט"ח, לפיו הבנק המרכזי נחוש להילחם בעליית ערכו של השקל.

"אין דאגות לגבי לחצים אינפלציונים", טוען כץ ומוסיף כי קיים סבב של הורדות ריבית בסביבה הגלובלית, כך שאם בנק ישראל לא ידביק את הקצב ולא יחתוך את הריבית ערכו של השקל לא יירד.

למעשה, כפי שציין כץ, פישר הוא לא היחיד שהחליט החודש לחתוך את הריבית המרכזית. בנקים מרכזיים רבים החליטו להוריד את הריבית במטרה לתמוך בכלכלה. כך למשל, הבנק המרכזי האירופי החליט לחתוך את הריבית ב-0.25% לרמת שפל של 0.5% במקביל להורדות ריבית באוסטרליה וטורקיה.

פישר, שפורש מתפקידו בחודש הבא לאחר 8 שנות כהונה, נקט במדיניות של הורדת ריבית הבנצ'מרק מ-3.25% ב-2011 במטרה להאיץ את הצמיחה ולשמור על שקל נמוך ככל האפשר שיתמוך בפעילות היצואנים. עם זאת, כלכלנים אחרים חוששים שהריבית הנמוכה תגרום לעלייה נוספת במחירי הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully