וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: יוכפל תשלום הארנונה על "דירות רפאים"

שלומית צור

19.5.2013 / 17:38

שר הפנים סער חתם על התקנות המאשרות הכפלת הארנונה לדירות שאינן נמצאות בשימוש במשך כ-9 חודשים, ובקרוב יובאו להשלמת אישורן באוצר. המטרה: לעודד את השכרת אותן הדירות

בעלי דירות שאינן בשימוש ישלמו תשלום ארנונה כפול: במהלך דיון שהתקיים היום (ראשון) בישיבת הממשלה עדכן שר הפנים, גדעון סער, כי חתם על התקנות לגביית כפל ארנונה לדירות מגורים שאינן בשימוש ("דירות רפאים") והעבירן לשר האוצר, יאיר לפיד, לצורך השלמת הליך התקנת התקנות.

הכפלת תשלום הארנונה על דירות מגורים שאינן בשימוש נועדה לעודד השכרת דירות אלה, ובכך להגדיל את היצע הדיור בבנייה הקיימת. קביעת התקנות נעשתה בהתאם להחלטת הממשלה מחודש מרץ 2012 בנושא "הרחבת היצע הדיור בבנייה הקיימת באמצעות שינוי כללי הארנונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המהלך יביא להגדלת היצע הדירות בשוק הנדל"ן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלטת הממשלה התקבלה במסגרת יישום המלצת דוח ועדת טרכטנברג, לשינוי כלכלי חברתי. הדוח העריך כי בישראל קיימות 46,855 יחידות דיור ריקות, על פי דיווחי חברת החשמל. במסגרת זו, הוחלט כי שרי הפנים והאוצר יתקנו את התקנות בעניין הארנונה ברשויות המקומיות באופן שייקבע סיווג חדש למבנה מגורים שאינו בשימוש.

בהתאם לכך, גיבשו משרדי הפנים והאוצר תקנות, הקובעות כי ייגבה תשלום ארנונה כפול עבור דירות מגורים שלא יהיה בהן שימוש במשך תשעה חודשים. כמו כן, נקבע כי התקנות יותקנו כהוראת שעה לשנתיים, במהלכן ייבחנו יישומן והשפעתן על שוק הדיור. נוסח התקנות אושר על ידי משרד המשפטים.
עתה, לאחר חתימת שר הפנים סער, ולאחר שיחתום עליהן שר האוצר לפיד, יועברו התקנות לאישור בוועדת הכספים של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully