וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקף לפיד": חרדים יגייסו 100 מיליון דולר

20.5.2013 / 13:09

מגזין במשפחה חושף כי שורת איילי הון חרדים התגייסו למהלך שנועד למזער את הנזקים של גזירות לפיד לכוללים ולישיבות, כמו גם הסנקציות נגד תלמידים שיסרבו להתגייס

"מסלול עוקף לפיד" - כך מכנים במגזין "משפחה" הפונה למגזר החרדי, את היוזמה שקמה בימים האחרונים במגזר "לסייע לעולם התורה לעבור את שנות המצוקה במינימום נזקים".

במגזין שפורסם היום (ב'), תחת הכותרת "תמכין דאורייתא" (תומכים בתורה) חושף העיתונאי שמעון ברייטקופף כי שורה של אילי הון חרדים התגייסו למהלך שנועד למזער את "הנזקים" שמתכננים הממשלה ושר האוצר יאיר לפיד בקיצוץ התקציבים לישיבות ולכוללים, ובסנקציות הכלכליות על תלמידי הישיבות שלא יתגייסו לצה"ל.

לפי הדיווח ב"משפחה", יוזם התוכנית ביקש וקיבל בימים האחרונים מחברי הכנסת החרדיים את הנתונים המדויקים, לפיהם "הגזירות שמושתות על עולם התורה" צפויות לקצץ 100 מיליון דולר מתקציבי הישיבות בשנה וחצי הקרובות, וזהו יעד הגיוס שאילי ההון החרדים מקווים לגייס בקרן מיוחדת שתוקם בשבועות הקרובים.

עוד דווח, כי זומנה אסיפה של אילי הון וגבירים לעוד כשבועיים, וחלק מהם שכבר אישרו הגעה, תורמים סכומי עתק למוסדות התורה ו"לעולם הקירוב". לפי הערכות, בתקופה הקרובה יצומצמו פרויקטים במגזר עד למינימום ההכרחי כדי לעזור לראשי הישיבות "בנשיאת המשא שהפך לכבד מנשוא".

"משפחה" מדווח כי פעילות אילי ההון מתמקדת בשני מישורים: מילוי קופות הישיבות והכוללים, והגדלת הכנסות האברכים. כמו כן, עולה יוזמה לקדם תעסוקה והכשרה של נשים חרדיות במסלולים שמתאימים לאורח החיים החרדי.

הקרן תגייס את הסכום לשנה וחצי הקרובות, "מתוך תקווה שעד אז תוחלף הממשלה לממשלה נוחה יותר לציבור החרדי", לשון הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully