וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת נתיבי איילון: בווייז למדו לקח, בגוגל לא

רועי גולדנברג

21.5.2013 / 10:47

נתיבי איילון נחסמו הלילה לתנועה. באפליקציית הניווט הישראלית עדכנו מראש בעצמם את חסימת הנתיבים, באפליקציה של גוגל הפנו נהגים לנתיבי איילון למרות שנחסמו

לפני כארבעה חודשים ציינה חברת Waze את היום השחור בתולדותיה. היה זה היום בו נחסמו נתיבי איילון לתנועה בעקבות סערה גדולה שהביאה לכך שנחל איילון עלה על גדותיו. על אף שהנתיבים היו חסומים למשך זמן רב, אפליקציית הניווט הפופולרית המשיכה להפנות נהגים אל נתיבי איילון, מבלי להתחשב במצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-Waze עשו מאז שיעורי בית ואתמול בלילה ניתן היה לראות את התוצאות בפועל. בחברה הישראלית הוסיפו מאז פיצ'ר שמאפשר לנהגים לדווח על כבישים חסומים, כך שהתנועה באפליקציה תנווט לדרכים אחרות, ואמש כך היה.

רק שב-Waze לא לקחו סיכונים ומראש עדכנו בעצמם את הנתיבים החסומים, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת החשמל, שבגין עבודות שביצעה נחסמו נתיבי איילון.

אך בעוד שאפליקציית הניווט של Waze עשתה את העבודה עבור הנהגים, קשה לומר את אותו הדבר על אפליקציית הניווט של גוגל. האפליקציה אמנם קיימת כבר תקופה ארוכה, אך רק במארס האחרון השיקה אותה בישראל.

בשונה מ-Waze, האפליקציה של גוגל לא נשענת על דיווחי נהגים אלא מסתמכת על מכשירי האנדרואיד הפעילים בישראל בתור משדרים המספקים מידע על מצב התנועה. במבחן המציאות אתמול זה לא ממש עבד. מי שביקש אתמול ב-23:30 להגיע מחולון להרצליה, למשל, קיבל הוראות ניווט דרך איילון, כאילו הנתיבים אינם חסומים כבר למעלה משעה.

בשורה התחתונה, נראה ש-waze למדו את הלקח, אבל בגוגל עדיין צריכים לעשות שיעורי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully