וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בישראל: זעם בארה"ב על התחמקות אפל ממסים

21.5.2013 / 12:19

בסנאט מאשימים: אפל יצרה 3 ישויות שלכאורה לא נמצאות בשום מקום ואשר החזיקו עשרות מיליארדי דולרים - והכל כדי להתחמק מתשלום מס

מנכ"ל אפל (442.93 +2.23%) טים קוק יגיע לשימוע בסנאט על רקע האשמות נגד החברה לפיהן היא הקימה מרכזי "אוף שור" (offshore) מחוץ לארה"ב על מנת להתחמק מתשלומי מס בגין הרווחים שגרפה. מדובר במסים בהיקף מיליארדי דולרים שלפי האשמות הסנאטורים אפל לא שילמה.

קוק ושני מנהלים אחרים באפל - כולל סמנכ"ל הכספים פיטר אופנהיימר - יגיעו היום (ג') לוושינגטון לאחר שאתמול פרסם הסנאט דוח בו נטען כי חברות בנות של אפל הקימו 3 ישויות שלכאורה אין להן מקום מושב ולא מצויות באף מדינה, והכל במטרה לחמוק מתשלום מסים לכאורה.

"אפל לא הסתפקה בהעברת כספים למקלטי מס", אמר אמש הסנאטור הדמוקרטי קארל לוין, יו"ר תת-ועדת החקירות בסנאט. "אפל חיפשה את 'הגביע הקדוש' בכל הקשור להתחמקות ממס. היא יצרה ישויות אוף-שור שהחזיקו עשרות מיליארדי דולרים וטענה שהן לא נמצאות בשום מקום".

אפל מחזיקה 102 מיליארד דולר בחשבונות אוף-שור מחוץ לארה"ב והוציאה מיליארדי דולרים מארה"ב למקלטי מס כמו אירלנד, שם היא ניהלה מו"מ והשיגה הסדר לפיו היא תשלם מס בשיעור של פחות מ-2% בלבד.

לפי דוח הסנאט, 3 הישויות האמורות שילמו מעט מאוד מסים בשנים האחרונות, אם בכלל. השימוע היום בסנאט יאפשר לבכירי החברה להגיב לראשונה לטענות. אפל כבר מסרה כי שילמה מסים ב-6 מיליארד דולר בשנה שעברה וכי היא אחת מהחברות שמשלמות הכי הרבה מס בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully