וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב החירום בדיור מאיים על דור שלם"

גיא קצוביץ'

22.5.2013 / 18:45

שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, יאיר לפיד, אמר בפתח ועדת השרים שאישרה את הקמת מטה הדיור הלאומי: "יש דור שלם של צעירים שפוחדים שלעולם לא תהיה להם דירה"

"הוזלת מחירי הדיור הוא אחד המבחנים הגדולים של הממשלה. יש לנו מצב חירום בדיור, שמאיים על דור שלם של צעירים שפוחדים שלעולם לא תהיה להם דירה. כל היושבים בחדר הזה מחויבים לפתרון הנושא ולהגשמת את יעדיו". כך אמר הערב (ד') שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור, יאיר לפיד, בפתח ועדת השרים לנושא הדיור, אשר אישרה פה אחד בישיבתה הראשונה את הקמתו של מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר ואת גיבושו של הפרויקט הלאומי לדיור.

"לקבינט הדיור שתי רגליים שהן אחת", המשיך לפיד. "הראשונה היא תכניות הדיור הממשלתית, שמטרתה הסרת חסמים בירוקרטיים והגברת התיאום הבין-משרדי כדי לדאוג לעלייה בקצב התחלות הבנייה בישראל. לצידה יופעל פרויקט הדיור הלאומי לבניית 150 אלף יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, אשר ייבנו על פני תקופה של כ-10 שנים. פרויקטים דומים בעולם הוכיחו שביכולתם לשנות מציאות של שווקי דיור".

לפיד הדגיש כי כרבע מיחידות הדיור בפרויקט יהיו מיועדות לעובדים במקצועות מועדפים (מורים, שוטרים, אחיות) ולדיור ציבורי. "יש אלמנט חברתי יפה בכך ששוטר גר ליד האנשים עליהם הוא שומר, שמורה גר ליד תלמידיו". שר השיכון אורי אריאל הוסיף ואמר כי "הצעות האוצר שעלו בישיבת הקבינט הינן חשובות, משפרות את החלטות הממשלה הקודמת ומהוות פלטפורמה ראויה לדיור להשכרה, שיתן מענה לציבור רחב. אני מתכוון לסייע בקידום הקמת המטה הלאומי שיעזור לתכלל את עבודת המשרדים השונים ולהסיר חסמים סדרך להגדלת התחלות הבניה, כשכבר בישיבות הבאות על פי סיכום עם שר האוצר בכוונתי להביא מערכת הצעות נוספות שגובשו במשרד השיכון ושיש בהן כדי להשפיע על מחירי הדיור ולהורידם".

שר הפנים גדעון סער ציין: "חשוב שהפרויקט לא יפסח על הפריפריה. אמנם זו היתה טעות חמורה בתקופת ממשלת קדימה לעצור א הבנייה במרכז הארץ, דבר שתרם משמעותית לזינוק במחירי הדיור. חיוני שהפרויקט יכלול את אזורי הפריפריה לצד המרכז. אני שמח שהצעת ההחלטה תוקנה על פי בקשתי והיא כוללת את הפריפריה".

ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013. נועם מושקוביץ
ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully