וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך התקבלה ההחלטה על מס משפרי הדיור

שלומית צור

23.5.2013 / 13:25

מנהל אגף מיסוי מקרקעין ברשות המסים מתאר כיצד התקבלה ההחלטה השערורייתית להטיל מס על משפרי הדיור. "התפקיד שלנו הוא להביא כסף"

"התפקיד שלנו הוא קודם כל להביא כסף ואנשים שוכחים את זה", כך אמר הבוקר עו"ד שי אהרונוביץ' מנהל אגף מיסוי מקרקעין ברשות המיסים, בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ במלון הרודס באילת.

"אנחנו גוף שמרן שיודע מה ההכנסות ממיסי נדל"ן, ויודע גם שכל פטור או הקלה, יביא לירידה בהכנסות. ניהלנו מאבק מול היהלומנים, ומה לעשות שיהלומים אפשר לקחת וללכת לבלגיה, או להודו, ונדל"ן קצת יותר קשה לקחת למדינה אחרת. ומה לעשות שכשיש גירעון של 40 מיליארד שקל, אז פקיד האוצר מתקשר אליי ושואל כמה דירות מוחלפות יש, ועניתי לו 30 אלף, אז הוא מיד הכפיל ב-3.5% שיגבה באמצעות מס רכישה והנה האוצר פתר עוד מיליארד שקל לבור".

על דבריו של אהרונוביץ' השיב מנכ"ל משרד השיכון הטרי, שלמה בן אליהו: "לא לוקחים כסף ממקום שנמצא בשיא הבערה שלו, ממקום שאוטומטית מעלה את מחיר המוצר. בשנייה העלתם את מחיר הדירה ב-4.5%. המשאבה צריכה להיות לא ממקום לוהט ובוער כי אתם מוסיפים שמן למדורה. נכון שצריך כסף לכיסוי הגירעון, אבל לקחו אותו ממקום לא נכון".

רוני בריק, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ, ציין בכנס כי ממשלת ישראל מתנהגת כמו "יובל המבולבל", מלאה כוונות טובות, אבל פועלת בצורה מבולבלת: "אין קו מדיניות סדור אחד, יד ימין אינה יודעת מה יד שמאל עושה. כשהקבלנים קמים בבוקר בישראל, הדבר היחידי שברור וידוע הוא שיהיה שינוי רגולטורי כזה או אחר שמשמעותו עוד עלויות, עוד מיסים, עוד מטלות , עוד בירוקרטיה ועוד התעסקות בתפל במקום בעיקר. הפוליטיקאים מצהירים שבכוונתם להוריד את המחירים,שרים יוצאים לתקשורת ומשחררים הבטחות שמחירי הדירות ב-2014 יירדו, ואני שואל למה טובות ההצהרות האלה? האם הפוליטיקאים לא מבינים שהם מכניסים את השוק לקיפאון? הקונים ממתינים, הקבלנים ממתינים הבנקים מקשיחים תנאים והמחירים רק עולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully