וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני במכתב חריף לנתניהו: "מסע הסתה חסר תקדים"

נדב נוימן

23.5.2013 / 19:35

יו"ר ההסתדרות עופר עיני שלח מכתב לראש הממשלה על רקע התבטאויותיו של נפתלי בנט בעניין עובדי הנמלים. "חלה עליך החובה שלא לעמוד מנגד. יש לקרוא לסדר את השר בנט"

"מאז החלה בכהונתה הממשלה הנוכחית בראשותך, אנו עדים להסתה פרועה וחסרת תקדים בקיצוניותה מצד שרים בכירים בממשלתך כנגד העבודה המאורגנת וציבור העובדים במדינת ישראל". כך כותב הערב (ה') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב תקיף ביותר על רקע חילופי ההאשמות בתקופה האחרונה בין גורמים ממשלתיים לבין התארגנויות עובדים, בראשם עובדי הנמלים.

דברים אלו מגיעים בעיקר על רקע התבטאויותיו של שר הכלכלה נפתלי בנט, שכתב בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס "היתולי": "זהו. אי-אפשר יותר עם הנמלים. הגעתי עכשיו הביתה והבנתי שחייבים לעשות מעשה. הם במטבח. בסלון. בחדר אורחים. כל הבית נמלים. הזמנתי מדביר".

עיני מציין כי "הסתה זו באה לידי ביטוי בהתבטאויות של שרים שונים בתקשורת אשר שמו להם למטרה לנגח, ולהסית כנגד העובדים בכלל וכלפי נציגיהם והעבודה המאורגנת בפרט.
"מתוך תחושת אחריות לאומית, ולמרות הקושי להבליג על מסע הסתה פרוע זה, ההסתדרות בראשותי נוקטת באיפוק, מתנהלת באחריות ואינה נגררת אחר ההסתה. הנני סבור כי יש לפעול במדיניות של אחדות ומניעת שסעים בחברה הישראלית.
"דומה כי בשבועות האחרונים החליטו שרי ממשלתך להתחרות ביניהם מי יציב את הרף הגבוה ביותר של אותה הסתה פרועה וזו הולכת ומקצינה מדי יום. 'הגדיל לעשות' אמש בחצות הלילה שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, שפרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו הוא עורך השוואה מחרידה, בזויה ומסיתה בין עובדי הנמלים ובין נמלים שיש להדבירם. שימוש בביטויים אלו מתאים למשטרים אחרים, במדינות אחרות וחוצה את גבולות הדמוקרטיה.

"אני מזועזע כי שר בכיר בממשלתך חושב, וקל חומר מתבטא בביטויים אלו. לא ייתכן כי שרים בממשלת ישראל יתבטאו בצורה כה מחרידה כנגד אזרחים במדינת ישראל. העובדים הינם בשר מבשרה של החברה הישראלית. לא יעלה על הדעת כי שר בממשלה יתבטא באופן שכזה, ובמקום לעודד אחדות בעם הוא מסית ומשסה. אמנם, האחריות לתוצאות מעשיו חלה עליו, אך אינה פותרת אותך מאחריות בהיותך ראש הממשלה.

"כראש הממשלה חלה עליך החובה שלא לעמוד מנגד ולא לאפשר את קיומה של הסתה זו. האחריות לפתחך להביא לכך כי שרי הממשלה יחדלו מהתבטאויות מסוג זה. בנסיבות אלו, יש לקרוא לסדר את השר בנט ולהביע את התנצלות הממשלה בפני ציבור העובדים. אני קורא לך לעודד אחדות בעם ולפעול ללא דיחוי למיגור ההסתה הפרועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully