וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר - הסוף? סוכם מתווה להסדר חוב

אפרת פרץ

24.5.2013 / 8:37

במסגרת מתווה הסדר החוב שסוכם, 100% מהון מניות אי.די.בי פתוח יועבר לנושי שתי החברות. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו הנציגויות חברת אי.די.בי פתוח תהפוך לחברה נסחרת אחת

נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות ונציגות אג"ח אי.די.בי פתוח, המייצגים מחזיקי אג"ח בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל, החליטו לנטוש את מתווה הסדר החוב הקודם שגובש עם בעל השליטה נוחי דנקנר והגיעו הבוקר (שישי) להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די.בי. מדובר בשיתוף פעולה בין שתי הנציגויות של שתי החברות שמטרתו הקטנת המינוף, הבראת הקבוצה והבאתה לדרך חדשה.

מנציגויות האג"ח, הכוללות את אקסלנס, פסגות, גילעד, קרן יורק והפניקס נמסר, כי במסגרת הסדר החוב שסוכם, 100% מהון המניות של אי.די.בי פתוח יועברו לכלל נושי שתי החברות וכן תיערך הקצאה מחדש של החוב הפיננסי של אי.די.בי פתוח, תוך התאמתו לכושר הפרעון העתידי שלה.

במסגרת המתווה, נציגות אי.די.בי פתוח תעניק למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות 10% ממניות אי.די.בי פתוח, זאת רק אם מחזיקי האג"ח ישתלטו על החברה; בנוסף, 90% ממניות הנציגות של אי.די.בי פתוח יקבלו את 90% הנותרים ממניות אחזקות. בנוסף, במועד השלמת ההסדר יבוצע פירעון של 600 מיליון שקל לנושי אי.די.בי פתוח, מתוך המזומנים שבקופת אי.די.בי פתוח.

עוד נמסר, כי במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו שתי הנציגויות תושטח הפירמידה, כך שלאחר ביצוע הסדר החוב תהפוך חברת אי.די.בי פתוח לחברה נסחרת אחת אשר תוחזק על ידי נושי שתי החברות. מנציגויות האג"ח נמסר כי למבנה החדש יתרונות רבים המשרתים את כלל נושי הקבוצה.

"מתווה זה, שהושג תוך שיתוף פעולה בין הגופים המוסדיים, יוצר וודאות גבוהה לנושי החברות ומהווה את הסדר החוב המיטבי מבחינה כלכלית עבור כלל הנושים", נמסר מהנציגויות.

בחודשים האחרונים נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות עשתה כמעט הכול על מנת להגן על מתווה הסדר החוב שהשיגה מול דנקנר, ושמשקף תספורת של כמיליארד שקל (50% על החוב המתואם). אולם, נראה כי היא החליטה לבסוף להתאחד כנגדו ולהגיע להסכם משותף עם נציגי אג"ח אי.די.בי פתוח.

נזכיר, על פי המתווה הקודם, נחתם הסכם ב-25 באפריל, לפיו תשקיע קבוצת אלשטיין סכום כולל של 75 מיליון דולר, מתוכם 57 מיליון דולר ישירות באי.די.בי אחזקות והיתרה בגנדן. סכום זה מצטרף ל-25 מיליון דולר שכבר הושקעו בגנדן, קרי השקעה כוללת של 100 מיליון דולר. בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים עם הסכם חיתום להשקעת הסכום של 57 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות על ידי קבוצת אלשטיין. אנו משוכנעים כי הסכם כזה יגובש במהרה לשביעות רצונם של כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully