וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל סוגרת רבעון: הפסדים של רבע מיליארד

משה גולן

24.5.2013 / 10:51

ירידה של 6% בביקושים לחשמל, שהובילה לגידול בהוצאות ובגירעון הביאה את חברת החשמל להפסדים. עם זאת, מדובר בהפסדים נמוכים משמעותית מאשתקד: 1.8 מיליארד שקלים

חברת החשמל סיכמה את הרבעון הראשון של 2013 בהפסד של כ-250 מיליון שקל, בעקבות ירידה של כ-6% בביקושים לחשמל שהובילה לגידול בהוצאות ובגירעון החברה. ברבעון המקביל אשתקד ההפסד הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל. הכנסות החברה הסתכמו בכ-6.5 מיליארד שקל, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מאחר והחברה חזרה לעשות שימוש בגז (החל מחודש מארס) היא הפחיתה את רכישת הסולר ביותר ממיליארד שקל. כמו כן הוצאות החברה קטנו בכ-326 מיליון שקל בעקבות הוזלת הפחם וכן בעקבות קיטון בהוצאות ההנהלה והשיווק. עם זאת, הוצאות המימון של החברה גדלו ביותר מ-200 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה טיפס ל-785 מיליון שקל, לעומת כ-239 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעקבות הירידה בהוצאות האנרגיה של החברה.

תזרים המזומנים של החברה עמד על 650 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי של מיליארד שקל ברבעון המקביל.
"החברה נערכת לקראת קיץ 2013, שלפי התחזיות יהיה גם הוא מאתגר בדומה לקיץ אשתקד. במקביל, החברה נערכת לגיוסי הון על מנת לשרת את חובותיה, להבטיח כרית מזומנים מתאימה ולאפשר תפעול תקין לאספקת חשמל בסטנדרטים שלהם הורגל הצרכן הישראלי", אמר מנכ"ל החברה אלי גליקמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully