וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; מלאנוקס ירדה 1.2%

24.5.2013 / 23:24

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים ומסחר תנודתי נרשם מוקדם יותר היום באסיה. מאקרו: הזמנות מוצרים בני קיימא עלו בשיעור של 3.3% בחודש אפריל

המסחר בוול סטריט ננעל היום (שישי) במגמה מעורבת כאשר הדאו ג'ונס הצליח לטפס בסיום, בניגוד לירידות שנרשמו באירופה מוקדם יותר, ולאחר נעילה שלילית אמש, בעקבות חוסר הוודאות בכל הנוגע לעתיד התוכניות להקלה כמותית בהן נוקט ה'פד'.

המשקיעים בוול סטריט לא נבהלו מהפאניקה באסיה והמסחר ננעל אמש בירידות קלות. לאחר שהשיל מערכו אמש 7.3% מדד הניקיי ננעל היום בעליות. מסחר תנודתי נרשם גם באירופה, שם המדדים המרכזיים נסחרים בירידות.

הגורם המרכזי שהצית את הפאניקה בשווקים היה הבנק המרכזי של ארה"ב שפרסם ביום רביעי את פרוטוקלי הריבית של חודש מאי, מהם עלה החשש כי ה'פד' עשוי להאט או להפסיק את רכישות האג"ח כבר בחודשים הקרובים. עם זאת, ג'יימס בולארד, יו"ר שלוחת ה'פד' בסיינט לואיס אמר היום בראיון ל-CNBC כי יש להשיג את יעד האינפלציה לפני שמבצעים האטה בקצב רכישות האג"ח.

"בסך הכל אנו סבורים שהשוק השורי יימשך והנזילות תישאר גבוהה גם אם ה'פד' יתחיל להאט את קצב רכישות האג"ח עוד השנה", טוענים אנליסטים בחברת Danske Bank שכתבו מזכר ללקוחות. "שווקים מסוימים נכנסו למצב של קניית יתר, כך שזהו עניין תקין ובריא לראות תיקונים מפעם לפעם".

עלייה חדה מהצפוי במוצרים בני קיימא

הזמנות מוצרים בני קיימא בארה"ב עלו בשיעור של 3.3% בחודש אפריל, לאור ביקוש גבוה בצבא לכלי טיס, ומכירות רבות של כלי רכב. הצפי היה לעלייה מתונה יותר, של כ-1.5%. להוציא סקטור התחבורה התנודתי, ההזמנות עלו בשיעור של 1.3%.

מניית HP עדיין עומדת במוקד ונסחרת בעליות במסחר המקדים. זאת אחרי שפרסמה את דוחותיה הכספיים ביום רביעי. ענקית המחשבים דיווחה על רווח של 87 סנט למניה והכנסות בהיקף של כ-27.58 מיליארד דולר, לרבעון הראשון של שנת 2013. מלאנוקס המשיכה לרכז עניין על רקע החשש מהפסקת היסחרות החברה בבורסה בת"א. "יש פוטנציאל לתגובה אלימה במניית מלאנוקס, במידה וזו אכן תימחק מהמסחר בבורסה - אנו צופים תגובה שלילית, וייתכן אף ל-Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים במניה - בערך כ-12% ממניות החברה", כך מזהיר יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסים ברוקראז'.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully