וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל תפצה ב-5,000 שקל לקוחה עקב בדיקה משפילה

‎‎אלה לוי-וינריב‏

26.5.2013 / 13:39

הלקוחה, ששילמה בקופה האוטומטית, נחשדה בגניבה ועברה בדיקה בפרהסיה‏.‎‎ בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחה את טענת שופרסל כי לא היתה כוונה והורה לה לפצות את הלקוחה

‎‎בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את שופרסל דיל לשלם פיצוי בסך 5,000 שקל ללקוחה, שהועמדה לבדיקה משפילה בשל חשד-שווא כי גנבה מוצרים, לאחר ששילמה עליהם בקופות האוטומטיות.

הלקוחה, חיה קרפ-נעמן, הגיעה עם שני נכדיה, תאומים בני שנה, לסניף שופרסל דיל בגבעת-שאול בירושלים ושילמה בקופה בשירות עצמי בעזרת דיילת. כאשר יצאה, גילתה כי לא קיבלה את כרעי העוף שקנתה ושבה לקופה הראשית. ואולם, כאשר יצאה זמזם הגלאי המגנטי בשל פריט עליו לא שולם בקופה.

‏בשלב זה התבקשה קרפ-נעמן על-ידי הבודק בסניף לפרוק את כל הפריטים שרכשה מעגלת התאומים. לטענתה, היא נאלצה לפרוק את כל המוצרים לעיני קהל הלקוחות, ללא מקום ישיבה, כאשר היא ישובה על הרצפה.

בנוסף, היא טענה כי ההליך ארך כ-35 דקות, ובשלב מסוים הבודק אף ניגש לתיקה האישי, הוציא שתי פרוסות גבינה, מעך אותן ואמר לה: "תגידי לי מה זה", בעוד הלקוחות חולפים על פניה, והיא חשה מושפלת מן המעמד.

במקביל, נטען, טפח הבודק לחולפים ולשבים על הגב, צחק איתם ובכך האריך את המעמד המשפיל. ‏

מנגד טען מנהל הסניף איתן פוקס, שהעיד מטעם שופרסל, כי מדובר בבדיקה רגילה, שארכה כ-5 דקות בלבד, ובמהלכה לא הייתה כל כוונה לפגוע בתובעת.

לטענתו, התברר בבדיקה כי התובעת לא שילמה עבור בננות שרכשה, אך לא זו הייתה הסיבה לצפצוף, ולבסוף לא נתגלתה הסיבה.

‏השופט פאול שטרק דחה את טענתו של פוקס כי האירוע ארך כ-5 דקות בלבד, שכן לא ניתן לבצע מספר בדיקות כפי שתוארו בפרק זמן קצר כל-כך. עוד קבע השופט כי גם אם הבדיקה ארכה פחות מ-35 דקות, שופרסל דיל לא דאגה לכבודה של הלקוחה בעת הבדיקה, ופניה הולבנו ברבים.

‏בנוסף נקבע כי על-פי פסיקה קיימת, מרגע שבשופרסל לא דאגו לערוך את הבדיקה במקום מבודד ומרוחק מעיני הציבור על מנת להגן על כבודה של הלקוחה, הם אינם יכולים לטעון לתום-לב ולהיעדר כוונה רעה בעת הבדיקה. שופרסל ומנהל הסניף חוייבו לפצות את הלקוחה בסך של 5,000 שקל.‏

כזכור, זו הפעם השנייה בחודשיים בה עולות "מכונות האמון" בשירות העצמי של שופרסל לכותרות. במארס האחרון פירסם העיתונאי מנשה רז פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, ובו שיתף את 5,000 חבריו בתחושות המבוכה והכעס שלו לנוכח בדיקה שנאלץ לעבור בסניף שופרסל שלי בתל-אביב, לאחר שהתבקש לפתוח ולאמת את המצרכים שבשקיות מול סרט הקופה האוטומטית שדרכה עבר.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully